Nagrada publike je ona prava. Sve drugo mogu da budu raznorazne kuhinje. Dva puta sam bio u žiriju i to je muka živa. Nikad više, rekao sam sebi, rekao je za Nova.rs Branislav Bane Zeremski nakon što je Atelje 212 osvojio nagradu publike za predstavu „64“ rediteljke Alise Stojanović na 32. Festivalu hrvatske drame Marulićevi dani u Splitu.
Autorka ovog komada Tena Štivičić dobitnica je nagrade Marul za najbolji dramski tekst.
– Tena je, da tako kažem, njihov pisac i oni dobro razumeju njenu misao i duhovitost, i burnije su reagovali na nekim mestima nego beogradska publika. Aplauz koji smo dobili pamtiću zauvek, i generalno tu ogromnu energiju oduševljenja i zahvalnosti što smo tu. Očigledno je i njima bilo zanimljivo da dođe neko iz Beograda. Nekada su se mešale sve kulturne manifestacije u Jugoslaviji, od Triglava do Đevđelije, a onda je to postalo ograničeno u okviru svake od tih zemalja. Ovo je neko osveženje za sve. Mislim da će i oni da pamte ono što smo mi prikazali.
Za ulogu u predstavi „64“, Zeremski je osvojio Nagradu „Ardalion“ na 26. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu.
– Pa ja dobijam nagrade samo u predstavama koje režira Alisa Stojanović. Tako je bilo i za komad „Art“ koji mi je doneo Nagradu „Miloš Žutić“ i onda sam naredne godine morao da budem član žirija – nasmejao se Bane, i dodaje da je srećan što su obnovili ovu predstavu koja je ponovo na repertoaru Ateljea 212.
Naravno da je lepo dobiti priznanje, ali gluma je prvenstveno koletivna umetnost, smatra naš sagovornik.
– Posebno kada su male predstave. U predstavi „Art“ igram sa Svetozarom Cvetkovićem i Tikom Stanićem, i stvarno mislim da je moj deo nagrade trećina. Teško je ocenjivati umetnički proizvod, kako i čime možemo da ga izmerimo? Mislim da smo mi pre svega dramski radnici i naš zanat može da pređe u umetnost, a to je nešto uzvišeno i retko. Kao i slika, knjiga, koje ponesu toliko da čovek dobije neko novo saznanje, da to utiče na njega da doživi neku malu promenu. To su ti umetnički dometi.
A pošto je gluma, kako kaže, u okviru zanata koji za njega nije opipljiv, teško mu je bilo kada je bio u žiriju.
– I bio sam u nezavidnoj situaciji kako da procenim kome dati nagradu, jer su mi najmanje tri, četiri kandidata zadovoljavali kriterijume da je dobiju – objasnio je Bane Zeremski koji je oduševljen što je nakon četiri decenije bio u Splitu i priznao da ga je prilično uzdrmala nostalgija za Jugoslavijom.
Predstava „64“ Ateljea 212 učestvuje 8. maja na 27. Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, a u junu na 46. Danima satire Fadila Hadžića u Zagrebu.
Bonus video: Predstava „64“ Ateljea 212 na Marulićevim danima u Splitu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare