Ana Tasić Foto: Facebook/Ana Tasic

Teatrološkinja i pozorišna kritičarka dr Ana Tasić biće selektorka 69. Sterijinog pozorja u Novom Sadu, koje će biti održano od 26. maja do 3. juna 2024. godine, saopštio je taj pozorišni festival.

Ana Tasić imenovana je za selektorku 69. Pozorja na sednici Upravnog odbora tog festivala održanoj 30. avgusta, a na mestu selektora naslediće dr Milivoja Mlađenovića.

Nakon zavšetka osnovnih studija na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2002. godine, na Odseku za pozorišnu i radio produkciju, Ana Tasić magistrirala je 2008. u oblasti teatrologije, na temu “Tretman tela/telesnosti u novoj brutalističkoj drami i pozorištu”, a na FDU je potom 2021. godine odbranila i doktorsku disertaciju “Uticaj i upotreba elektronskih medija u postdramskom pozorištu”, na Odseku za teatrologiju, piše SEEcult.

Bila je selektorka mnogobrojnih pozorišnih festivala, nacionalnih i internacionalnih: Dani komedije u Jagodini (2007-2012, 2016-2018), Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine (2011-2012), Šoukejs program na Bitefu (2008), Sterijino pozorje, program nacionalne drame (2010), Bijenale crnogorskog teatra u Podgorici (2012-2014), Festival MESS u Sarajevu, program bosanskohercegovačke drame (2022).

Bila je i članica stručnih žirija i komisija u institucijama u Srbiji i inostranstvu (Ministarstvo kulture i informisanja Srbije, Sekretarijat za kulturu Beograda, Sterijino pozorje, Bitef, Infant, Festival koreografskih minijatura, Kotorski festival pozorišta za djecu, Teatar fest u Banjaluci, nagrade “Ljubinka Bobić”, “Raša Plaović”…). Učestvovala je u nizu nacionalnih i internacionalnih tribina, radionica, simpozijuma i konferencija u oblasti teatrologije (Beograd, Novi Sad, Podgorica, Bratislava, London, Moskva, Aberistvit, Kembridž, Linkoln, Krajova itd.).

Kao stipendistkinja Ministarstva nauke Srbije, doprinela je istraživačkom radu u naučnim projektima “Umetnost i mediji u funkciji evropskih integracija” i “Identitet i sećanje: transkulturalni tekstovi dramskih umetnosti i medija (Srbija 1989-2015)”.

Objavila je dve knjige teatroloških studija: “Otvorene rane (telo u neobrutalističkoj drami i pozorištu)” (Institut za pozorište, film, radio i televiziju, 2009) i “Digitalni dvojnici (Pozorište u ekranskom svetu)” (Sterijino pozorje, 2015), kao i zbirku pozorišnih kritika “Tragovi pozorišne besmrtnosti” (Sterijino pozorje, 2022).

Objavila je brojne studije u oblasti pozorišnog stvaralaštva u stručnim nacionalnim i internacionalnim časopisima – Teatron, Scena, TFT, Kultura, Gest, Zbornik radova FDU, Zbornik Matice srpske za scenske umetnosti i muziku, monografije Pozorišta na Terazijama i Malog pozorišta Duško Radović, Kod 21, Unpack the Arts (Kopenhagen), Szinhaz (Budimpešta) itd).

Na studijska putovanja išla je u London, Edinburg, Aberistvit, Beč, Prag, Moskvu, Berlin, Stokholm, Kopenhagen, Bratislavu, Rems, Keln, Kluž.

Od 2005. godine stalna je pozorišna kritičarka dnevnog lista Politika, a od 2017. godine je urednica u redakciji Kulturno-umetničkog programa Radio televizije Srbije.

Od 2022. godine je docentkinja na Fakultetu savremenih umetnosti u Beogradu, na predmetima istorije i teorije pozorišta.

Dobitnica je Sterijine nagrade za pozorišnu kritiku (2015) i nagrade “Niko Garone” Pozorišta Patos za posebno angažovanje i posvećenost u oblasti kulture (2016).

***

BONUS VIDEO: Endi Vorhol – najizrazitiji predstavnik pop-arta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar