Pruga Beograd - Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd-Budimpešta, danas je puštena u saobraćaj, a prvim brzim vozom nazvanim "Soko" vozili su se predsednik Srbije Aleskandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban. Događaj imate uživo na portalu Nova.rs.
Pored Vučiča i Orbana, putovali su i premijerka Ana Brnabić, ministri Aleksandar Vulin, Tomislav Momirović, Maja Gojković, Siniša Mali, predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Beograda, Zoran Radoičić, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, kao i ruski ambasador u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko.
Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.
Direktni vozovi će od stanice Beograd-Centar, u Prokopu, do centra Novog Sada, kako je najavljeno, stizati za 36 minuta.
Deonica Beograd-Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“.
Na deonici Stara Pazova-Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD Internešenel“, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.
U promotivnom periodu karta u jednom pravcu koštaće 300 dinara, a potom puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.
Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 sati iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.
Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmeeđu dva grada.
„Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.
Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.
Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 184 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.
Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.
To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.
Pruga Beograd-Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.
Bonus video – Pobednički predlog za logoa prvog brzog voza na liniji Beograd-Novi Sad
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare