Pruga Beograd - Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd-Budimpešta, danas je puštena u saobraćaj, a prvim brzim vozom nazvanim "Soko" vozili su se predsednik Srbije Aleskandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban. Događaj imate uživo na portalu Nova.rs.

Pored Vučiča i Orbana, putovali su i premijerka Ana Brnabić, ministri Aleksandar Vulin, Tomislav Momirović, Maja Gojković, Siniša Mali, predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Beograda, Zoran Radoičić, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, kao i ruski ambasador u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko.

Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.

Direktni vozovi će od stanice Beograd-Centar, u Prokopu, do centra Novog Sada, kako je najavljeno, stizati za 36 minuta.

Deonica Beograd-Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“.

Pročitajte još...

Na deonici Stara Pazova-Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD Internešenel“, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.

Promotivna cena karte 300 dinara

U promotivnom periodu karta u jednom pravcu koštaće 300 dinara, a potom puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.

Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 sati iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

Tri vrste vozova do Novog Sada

Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmeeđu dva grada.

„Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.

Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.

Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

Za tri godine do mađarske granice

Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 184 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.

Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.

Pruga Beograd-Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

Bonus video – Pobednički predlog za logoa prvog brzog voza na liniji Beograd-Novi Sad

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare