Foto:shutterstock By DANIEL CONSTANTE

Jedan od osnivača Vikipedije Džimi Vels u novembru prošle godine je lansirao novu društvenu mrežu bez reklama koju je nazvao "WT.Social".

WT.Social ima „fid“ sličan Fejsbukovom, a na kojem korisnici mogu da dele vesti ili drugi sadržaj. Ali za razliku od Fejsbuka, čiji algoritmi daju prioritet sadržaju koji je sponzorisan ili ima puno lajkova, WT.Social prvo  prikazuje novi sadržaj, dakle po hronološkom redu.

Sadržaj na mreži dolazi iz različitih delova Vikipedije (zvanih subwikis) kojima korisnici odluče da se pridruže. Recimo, ako vas interesuje arheologija, pridružićete se „subwiki“ delu koji se time bavi.

Platforma će korisnicima omogućiti da „direktno uređuju pogrešne naslove ili postavljaju poruke o problemima“. Ovoj društvenoj mreži se može besplatno pridružiti, ali novi korisnici se stavljaju na listu čekanja, što možete odmah zaobići ukoliko donirate novac. WT.Social se nada da će opstati samo zahvaljujući donacijama.

Pročitajte još:

„Umesto da optimiziujemo naš algoritam tako da postanete zavisni od kliktanja, mi ćemo zaraditi novac samo ako dobrovoljno odlučite da nas podržite – što znači da naš cilj nisu klikovi, već zapravo da budemo od značaja za vaš život“, rekao je Vels.

Takođe je rekao da je oglašavanje ključni problem platformi poput Fejsbuka i Tvitera.

„Došao sam do zaključka da je najveći problem medija niskog kvaliteta taj što ih pokreće isključivo oglašavanje i što društvene mreže koje pružaju toliko distribucije takođe toliko zavise od reklamiranja“, napisao je u postu na blogu.

Krajnji cilj WT.Social-a, sugerisao je Vels, jeste da zameni Fejsbuk i Tviter.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar