Clubhouse
Clubhouse; Foto: True Images / Alamy / Alamy / Profimedia

Ovih dana svi provodimo mnogo vremena na mreži i nikada nije bilo više platformi za ljude da se povežu i podele svoja razmišljanja. Bilo da se radi o dugogodišnjim veb lokacijama poput Facebook-a i Tvitter-a, aplikacijama zasnovanim na slikama poput Snapchat-a ili Instagrama ili platformama za razmenu video snimaka poput Tiktoka, za svakog postoji ponešto.Jedna nova aplikacija fokusira se na drugi medij: zvuk. Aplikacija Clubhouse, koja zahteva pozivanje novih korisnika, koristi audio sobe za ćaskanje za povezivanje korisnika.

Clubhouse je aplikacija preko koje korisnici dele audio klipove umesto tekstualnih poruka, a reklamira se kao „novi tip društvene mreže zasnovan na glasu“.

Aplikacija koju su razvili Pol Dejvison i Roan Set radi tako što korisnici po pokretanju mogu da biraju u koju virtuelnu „sobu“ žele da uđu, nakon čega se zvuk automatski uključuje. Kreator sobe odlučuje ko može da govori, a korisnici mogu da „podignu ruku“ kako bi izrazili zainteresovanost da se uključe u diskusiju.  CNBC je to iskustvo uporedio s „ulaskom u salu za konferencije gde se dešava tribina ili Q&A“.

Ljudi mogu da se priključe razgovorima u različitim sobama ili da naprave svoju, a najčešće teme su politički problemi, svakodnevni život, svet zabave…

„To je mesto za susrete sa prijateljima i sa novim ljudima iz celog sveta – tu možete da pričate svoje priče, postavljate pitanja, učestvujete u debatama, učite i razgovarate o hiljadama različitih tema“, navodi se na sajtu.

Ipak, ne možete tek tako da upadnete. Clubhouse je zasad rezervisan samo za odabrane – stari korisnik mora da vas pozove da se pridružite platformi.

Pročitajte još:

New York Times piše da je aplikacija u decembru 2020. imala 600.000 korisnika (za poređenje, Facebook ima 2,7 milijardi korisnika, a Tvitter 330 miliona), ali iz kompanije kažu da „rade na tome da Clubhouse učine što je pre moguće dostupnim svetu“.

Još se ne zna kad će moći da se uđe bez „preporuke“. Korisnici iPhonea mogu da preuzmu aplikaciju i rezervišu korisničko ime, ali ne i da pristupe aplikaciji ili sobama za ćaskanje.

Ekskluzivnost aplikacije zasad je samo čini više „kul“, kao i neki od poznatijih korisnika: Opra, Džared Leto, Kris Rok…

Osim toga, Clubhouse se razlikuje od ostalih mreža i po tome što je zasnovan isključivo na zvuku, dakle nema slike.

„Ne morate da brinete o kontaktu očima, šta nosite ili gde ste“, navodi kompanija. „Intonacija i emocija glasa omogućava vam da uspostavite jedinstvene veze sa drugima. I dalje možete da provocirate i vodite teške razgovore – ali glasom može da se izgradi više empatije“.

***

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar