Foto: Shutterstock

Domaći razvojni gejming studio „Two Desperados“ je u martu osnovao nezavisnu naučnu grupu koja ima za cilj da istraži primenu linearne algebre u veštačkoj inteligenciji i donese napredak u primeni ove tehnologije u industriji razvoja igara.

Ono što je bitno napomenuti jeste da „Two Desperados“ finansira rad ove grupe i njenih istraživača, dok su članovi AI tima iz ovog studija učestvovali u procesu određivanja teme sa kojom počinje istraživanje. Naučnici će raditi na ovom projektu 24 meseca, a grupu naučnika će činiti četiri člana: tri doktora matematike, uža stručna oblast Algebra i jedan doktor elektrotehnike i računarstva. Ovu grupu okupio je prof. dr Zoran Pucanović.

Možda vas zanima

Veštačka inteligencija objedinjuje više grana matematike i računarstva, dok je to u osnovi rad sa ogromnim količinama podataka, njihovo procesiranje i obrada. Podaci su prema potrebi organizovani kao vektori, matrice ili tenzori – a to su bazični pojmovi linearne algebre. Napredak u određenim delovima linearne algebre implicira napredak u veštačkoj inteligenciji, a ovu oblast objašnjava Marko Jevremović, Lead Data Analyst u kompaniji Two Desperados:

„Kad pomislimo na matematiku, pomislimo na apstraktne proračune u kojima je svaki korak precizno izveden. Broj pi je izračunat na 62,8 triliona decimalnih mesta. Međutim, naš mozak ne računa obim čaše na milionitu decimalu da bismo je uhvatili i popili gutljaj vode. Naš mozak i neuroni rade u domenu “otprilike” vrednosti. Isto tako veštački neuroni neuralnih mreža mogu da rade sasvim lepo u “otprilike” režimu, uopšte im ne treba milion decimala za rad.“

Današnji sistemi veštačke inteligencije rade sa velikim podacima, matrice su velike i svaki račun dugo traje. Naći način da uradite “otprilike” račun sa milion brojeva za vreme za koje se precizno uradi za hiljadu je velika stvar za neuralne mreže, jer se mogu napraviti veće i brže koje će raditi na običnim telefonima umesto na superkompjuterima.

Koji je potencijal veštačke inteligencije u gejmingu?

Veštačka inteligencija je sastavni deo video igara od njihovog nastanka i pretežno se koristi za poboljšanje iskustva igrača. Ova tehnologija se često koristi u mehanizmima koji nisu odmah vidljivi korisniku, kao što je na primer rudarenje podataka. Međutim, igre su obezbedile okruženje za razvoj veštačke inteligencije sa potencijalnim primenama koje prevazilaze samu igru. Na primer, program za igranje šaha je među prvim ikada napisanim kompjuterskim programima.

Foto: Shutterstock

Veštačka inteligencija bi mogla da se primeni na kreativne načine u industriji video igara, a jedna od tih primena obuhvata mehanizme pomoću kojih igrač stiče različita znanja. Naučna zajednica bi u tom pravcu mogla da pruži svoj doprinos kroz odabir atraktivnih tema za učenje i implementaciju veštačke inteligencije u tom procesu.

Iz Two Desperados studija kažu za Netokraciju da iniciranje ovakvog tipa saradnje između gejming industrije i naučne zajednice može da posluži kao primer daljem povezivanju sa domaćim istraživačima. Najavljuju i da će pratiti rad istraživačke grupe i objavljivati neke od njihovih zaključaka u mesecima koji dolaze.

***

BONUS VIDEO: Gejmeri u vodi

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare