Na zaključanom ekranu telefona ćemo uskoro gledati reklame

IT 08. jul 202210:28 > 10:39
Podeli:
Foto: Shutterstock

Korisnici Android pametnih telefona u SAD će uskoro gledati reklame umesto fotografije ili zaštite ekrana, a novi zaključani ekran je uz podršku „Gugla“ razvila startap kompanija „Glens“ (Glance).

Indijska kompanija „Glens“ trenutno vodi pregovore sa američkim mobilnim operaterima o plasiranju pametnih telefona koji na zaključanim ekranima prikazuju oglase i promotivne poruke, a dogovor bi trebalo da bude realizovan u naredna dva meseca, saznaje TechCrunch pozivajući se na izvore koji su želeli da ostanu anonimni.

Kompanija „Glens“ verovatno mnogima zvuči nepoznato, ali u uslugama ove kompanije trenutno „uživa“ oko 400 miliona korisnika pametnih telefona u Aziji. Kompanija na tom kontinentu već sarađuje sa velikim proizvođačima pametnih telefona poput Samsunga i Xiaomija, a sada planira pohod na nova tržišta.

Glensov zaključani ekran biće unapred instaliran na velikom broju Android uređaja u SAD, uključujući Samsungove pametne telefone srednjeg i nižeg segmenta. Zaključani ekran neće biti sastavni deo Android sistema, već se instalira fabrički i ne može se kasnije obrisati.

Promenljivi Lock Screen prikazuje vesti, video snimke, igre i reklame, a sadržaj je prilagođen navikama, željama i ukusu korisnika. Oglase jeste moguće isključiti, ali je opcija zakopana duboko u podešavanjima telefona i gašenjem se gube pojedine funkcionalnosti.

Prema podacima koje je „Glens“ objavio, korisnici dnevno u proseku otključaju svoj pametni telefon sedamdeset puta, a devet od deset puta prvo pogledaju zaključani ekran. Zaključani ekran, u tom smislu, predstavlja neiskorišćeno blago kada je u pitanju oglašavanje.

I Epl ima slične planove

Istim putem bi mogao krenuti i Epl. Jedna od najvećih promena na nedavno predstavljenom iOS-u 16 jeste upravo zaključani ekran.

Eplov novi zaključani ekran, koji na Ajfone stiže u septembru, će takođe prikazivati različiti sadržaj, ali se to za sada odnosi na vesti, obaveštenja uživo, kalendar, poruke i slično. Na nedavnoj WWDC konferenciji kompanija nije spominjala uvođenje reklama, ali novi zaključani ekran otvara put za tako nešto.

Ukoliko se reklame na zaključanom ekranu pokažu kao unosna ideja, može se očekivati širenje poslovanja Glensa na ostale delove sveta, kao i dodatno interesovanje ostalih proizvođača pametnih telefona.

***

BONUS VIDEO: Ransomver - hakeri vrebaju na internetu, čuvajte svoje računare

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Komentari

Vaš komentar