Foto: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS / POOL

Mark Zakerberg se bori sa lošom reputacijom, koja ga prati zbog brojnih skandala u koje je umešan Fejsbuk. Međutim, kompanija uspeva da izbegne velike optužbe koje stižu na njihov račun.

Fejsbuk je najveća društvena mreža na svetu. A to znači i da drži monopol na tom tržištu. Ali, kako izbeći optužbe za monopol među društvenim mrežama, ako si najveći i najpopularniji?

Pitate li Zakerberga, veoma jednostavno. Kako navodi Washington Post, Fejsbuk je, u želji da izbegne tužbe za kršenje pravila ponašanja na tržištu i monopol, ponudio drugim tehnološkim kompanijama da naprave konkurentske društvene mreže na osnovu Fejsbuk koda. Naravno, sve bi bilo dogovoreno kroz ugovore o korištenju koda, prenosi „Dnevnik“.

Ono što je posebno zanimljivo je da su advokati kompanije takav aranžman ponudili samo nekoliko dana pre no što su državni tužitelji američkih saveznih država podigli zajedničku tužbu protiv Fejsbuka zbog povlaštenog položaja na tržištu.

Foto: EPA-EFE/PHILIPP GUELLAND

Washington Post navodi kako to nije jedina ideja koju su imali kako bi izbegli tužbu. Tako su stvorili plan koji bi trebao pokriti sledećih 10 godina rada, a koji predviđa stvaranje proizvoda kroz koji bi se plaćalo kreatorima sadržaja (influenserima, poznatim osobama i sličnima) za personalizovane video poruke, baš kao što je to moguće na popularnoj aplikaciji Cameo.

Druga se ideja oslanja na plan Fejsbuka za ujedinjavanje različitih komunikacijskih aplikacija (Instagram, Messenger i WhatsApp) na jednu komunikacijsku platformu. Osim što bi tako bolje mogli kontrolisati ko se dopisuje s kim, otežali bi potencijalno razbijanje Fejsbuka  na manje kompanije.

U svakom slučaju čini se kako su tužbe dobro prestrašile ekipu u Fejsbuku. Šta će na kraju biti s tim tužbama, teško je prognozirati. Analitičari sumnjaju da bi moglo doći do razbijanja Fejsbuka. On je jednostavno prevelik za to.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar