Netflix staje na put deljenju lozinki i naloga

IT 20. apr. 202210:59 > 15. maj. 2022 13:31
Podeli:
Foto:shutterstock by XanderSt

Netflix je prvi put u poslednjoj deceniji počeo da gubi korisnike, a kompanija kao odgovor sprema velike promene.

Netflix je saopštio da su inflacija, rat u Ukrajini i žestoka konkurencija doprineli gubitku korisnika striming usluge prvi put nakon više od decenije.

Pročitajte još

Za to je delimično krivo i povlačenje iz Rusije , a izvršni direktor striming servisa Rid Hejstings je rekao da kompanija sprema velike promene u svom poslovnom modelu kako bi se prilagodila novonastaloj situaciji.

On je saopštio da je Netflix izgubio 200.000 korisnika u prvom tromesečju ove godine i da je to prvi pad u broju korisnika u poslednjih 10 godina.

Nakon ove najave su, kako prenosi Rojters, akcije na Volstritu opale za 26 odsto, a kompanija je izgubila oko 40 milijardi dolara berzanske vrednosti.

Nema više deljenja naloga

Kompanija planira da, u najgorem slučaju, ukine deljenje lozinki i naloga ili, u nešto boljem, da korisnici koji dele naloge to dodatno plaćaju.

Deljenje lozinki između korisnika za pristup Netflixu je već dugo zvanično zabranjeno po uslovima korišćenja. Ipak, to nije sprečilo mnoge korisnike da se koriste ovom metodom kako bi delili troškove pretplate, a kompanija je sada odličila da toj praksi stane na put.

Ovaj model se već neko vreme testira u pojedinim zemljama, a uskoro će biti primenjen i na ostatak sveta.

Stižu i reklame

Netflix zvanično razmatra jeftiniji pretplatnički model podržan reklamama.

Izvršni direktor kompanije je istakao da je kompanija „otvorena“ za reklame na svojoj platformi i da je sada skoro izvesno da će se to i dogoditi.

„Oni koju prate Netflix znaju da smo bili protiv oglašavanja i za sistem jednostavne pretplate. Ali koliko god se to nama dopadalo, više nam se dopada izbor korisnika. Reklame će omogućiti niže cene pretplate, a korisnici će ujedno imati izbora. Mislim da to ima smisla“, istakao je Hejstings.

Reklame su sasvim sigurno jedna od najvećih promena u poslovnom modelu kompanije do sada, a debatu o tome je prvi pokrenuo Disney+ kada je nedavno najavio da testira besplatne planove podržane reklamama.

Kako će tačno izgledati implementacija ovih promena ostaje da vidimo.

***

BONUS VIDEO: Horor filmovi: zašto volimo da se bojimo?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Komentari

Vaš komentar