Foto:Shutterstock

Iznenadni prekid usluga kompanije "Rogers Communications", jednog od najvećih kanadskih telekom operatora, ostavio je u petak bez interneta i telefonske mreže milione pretplatnika, što je izazvalo pravi kolaps širom zemlje, pošto je rad prodavnica, banaka, hitnih službi, bolnica i državnih institucija bio otežan ili potpuno onemogućen.

Kako prenosi N1, Kanađani su u petak bili prinuđeni da se guraju u kafićima i javnim bibliotekama koje su još imale pristup internetu, dok su neki mrežu „hvatali“ pred ulazima hotela.

Pročitajte još

Skoro svaki aspekt života i poslovanja širom zemlje bio je poremećen, a prekid je uticao na pristup internetu i na mobilne i fiksne telefonske veze.

Prodavnice i restorani u Torontu stavljali su na vrata natpise „Samo gotovina“, pošto su sistemi za bezgotovinsko plaćanje prestali da rade.

Policija je saopštila da mnogi ljudi nisu mogli da dođu do hitnih službi, a rad je bio otežan i bolnicama, aerodromima i javnim institucijama.

Ažuriranje mreže pošlo po zlu

Nakon devetnaestočasovnog prekida rada, u subotu kasno poslepodne, predsednik i izvršni direktor kompanije Rogers Toni Stafijeri saopštio je da su usluge obnovljene i da su mreže i sistemi kompanije skoro u potpunosti u funkciji.

U pisanoj izjavi, Stafijeri je naveo da kompanija nastavlja da nadgleda mrežu zbog problema i istražuje osnovni uzrok prekida rada.

„Verujemo da smo moguće uzroke prekida suzili na kvar mrežnog sistema, nakon održavanja i ažuriranja naše osnovne mreže, što je dovelo do kvara nekih rutera u petak rano ujutru“, saopštio je Stafijeri.

Izvinio se zbog prekida rada mreže, dodajući da su posebno zabrinuti jer neki korisnici nisu mogli da dođu do hitnih službi. Naglasio je da rešavaju to pitanje kao hitan prioritet.

Ovo je drugi prekid u poslednjih 15 meseci.

Opširnije na N1.

***

BONUS VIDEO: Rođen u „Hladnom ratu“ – internet

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare