Foto:Shutterstock

Aktivnosti distribucije, odnosno prometa i elektronske trgovine koja podrazumeva upotrebu internet resursa i alata, neprekidno se razvijaju i unapređuju pune dve decenije. Posebno od 2005. godine, izrada internet prodavnice karakteristična je za delove Evrope, Amerike i Azije. Iako je razvoj u određenim zemljama znatno sporiji, velike prednosti prodaje putem interneta uviđaju se u svim krajevima sveta i formiraju temelji online biznisa.

Za razliku od tradicionalnih distributivnih kanala, prodaja putem interneta i digitalnih mehanizama olakšava uspostavljanje kupoprodajnih odnosa, skraćuje vreme potrebno za odabir i isporuku artikala i omogućava komfor, udobnost po principu nabavke „iz fotelje“. Izrada internet prodavnice kao virtuelnog mesta za kontinuiranu kupovinu bez granica, u svako doba dana i noći, prema željenim kriterijumima i „filterima“, kao i sa ogromnim brojem dostupnih artikala na jednom mestu, zadatak je vrhunskih marketinških i programerskih timova.

Odlične strane koje ima kupoprodaja putem interneta za sve učesnike

Elektronska trgovina unapredila je način uspostavljanja kupoprodajnih odnosa, bez potrebe za putovanjem, čekanjem, ličnim kontaktom i generalno ulaganjem novca, truda i angažovanja. Za razliku od odlaska u omiljene radnje i nekada prelazak ogromnog broja kilometara, izrada internet prodavnice stvara magične mogućnosti za poručivanje 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji i tokom čitave godine, uz isporuku artikala na željenu adresu.

Ne postoje barijere za pristupanje online prodavnici, razgledanje, sortiranje, obeležavanje i odabir željenih proizvoda dostupnih putem mobilnih telefona, računara i drugih uređaja. Univerzalno je dostupna uz niz sadržaja tekstualnog oblika, ilustracija i fotografija, kao i brojne tehničke informacije poput brojeva i veličina, za maksimalno verodostojno prikazivanje i uspešan odabir odgovarajućih artikala. Uz razvijeno elektronsko plaćanje, kartice ili prilikom preuzimanja paketa, internet prodavnica kompletno funkcioniše kao fizička distribucija i prodaja u objektima, ali sa uštedom vremena i truda.

Budućnost prodaje putem interneta kao globalni fenomen

Neosporna činjenica jeste da je online prodaja sadašnjost, a posebno budućnost s obzirom na dinamičan tempo razvoja. Izrada internet prodavnice zastupljena je i u Srbiji, što potvrđuju i podaci iz raznovrsnih istraživanja. Naime, polovinom 2021. godine u našoj zemlji bilo je oko 2.300 online prodavnica, što je za 80% više u odnosu na 2020. godinu, a danas je taj broj znatno veći i u neprekidnom porastu. Takođe, u prošloj godini bilo je 3,2 miliona ljudi koji koriste elektronsko bankarstvo, a 2,3 miliona iste usluge upotrebljava putem mobilnih telefona.

To je dovoljan pokazatelj da je prodaja putem interneta deo budućnosti, kao i da je u vezi sa tim kvalitetna i temeljna izrada internet prodavnica važna za uspešnost biznisa. Posvećenost kreiranju sadržaja za sajt, postavljanje artikala u online prodavnicu i podešavanje svih parametara zadatak je iskusnih timova marketinškiih agencija, koje okupljaju profesionalce i poznavaoce internet sveta, programiranja, promocije i prodaje. Jedino unikatan web dizajn i  internet prodavnica koja je efikasna, detaljna i jednostavna za upotrebu i snalaženje korisnika svih generacija, siguran je put ka uspešnom online biznisu.

Posedovanje internet prodavnice danas je neraskidivi deo biznisa pored poslovanja u prodajnim objektima, što dodatno potvrđuje i vrednost kupovina roba i usluga online mrežom, koja je u Srbiji 2021. godine iznosila iznad 5,5 miliona transakcija u vrednosti od čak 12 milijardi dinara. To znači da se paralelno sa prihodom i profitom nastalim usled prodaje fizičkom distribucijom ostvaruju i neverovatni rezultati putem internet prodavnice, što je u našoj zemlji u istoj godini povećanje za 124% u odnosu na prethodnu, 2020. godinu.

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar