Ilustracija. Foto:Shutterstock/faboi

Tokom proteklog vikenda javnost u Srbiji potresla je vest o saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na Košutnjaku, kada je mladić Filip I. (20) automobilom pregazio 19-godišnju Teodoru R. i gotovo joj otkinuo nogu. U Srbiji nisu retki slučajevi da vozači nakon izazivanja nesreće beže sa mesta događaja, zbog čega je čak zaprećena i višegodišnja zatvorska kazna, a kako stručnjaci u razgovoru za portal Nova.rs ističu, uzrok bežanja najčešče leži u strahu.

Teodora R. je u nesreći zadobila tešku povredu noge, dok je vozač, koji se sumnjiči da je izazvao udes, pobegao s lica mesta. Ipak, on je priveden posle dva dana, a na saslušanju je priznao krivicu.

Slučajevi bežanja sa lica mesta nisu retki, pa je tokom jula meseca zabeleženo čak nekoliko nekoliko identičnih situacija. Krajem jula uhapšen je M. S. (29) iz okoline Bojnika zbog sumnje da je 27. jula ove godine, upravljajući automobilom „audi“ naleteo na pešaka i teško ga povredio, a potom pobegao. Vozač je tri dana kasnije priveden.

Pročitajte još:

Istog meseca, na Čamurlijskom putu u Nišu, povređen je 16-godišnji pešak, kada ga je kolima oborio nepoznati vozač, koji je pobegao sa lica mesta. Stručnjaci u razgovoru za portal Nova.rs ističu da je glavni razlog što vozači beže sa mesta nesreće strah.

„Glavni razlog je strah, pre svega, strah od kazne. Najčešće se na takav korak odlučuju mladi ljudi, koji nemaju razvijen osećaj za druge. Njihova prva reakcija na događaj je panična, nešto su uradili i javlja se strah od kazne. On ne razmišlja o žrtvi, već o posledicama koje može da snosi, odnosno ne „šta sam napravio“, nego „šta bi moglo da mi se desi“. Oni beže sa verovanjem da neće biti uhvaćeni“, kaže psiholog i psihoterapeut Zoran Milivojević.

Foto: N1/ Zoran Milivojević

On dodaje u razgovoru za naš portal i da se, na sreću, počinilac gotovo uvek pronađe.

„Ipak, imamo i one druge, koji beže sa mesta nesreće, ali se potom vrate ili se prijave. Osobe u tim trenucima vrlo često ne mogu da razmišljaju jasno, pa zovu nekoga, roditelje, advokate ili nekog sličnog. Onda taj neko bude glas razuma koji ih posavetuje šta da urade i da prihvate odgovornost za ono što su učinili“, kaže Milivojević.

Jedan od ovakvih slučajeva jeste i saobraćajna nesreća, koju je izazvao Aleksandar Mitrović, sin vlasnika televizije „Pink“ Željka Mitrovića, koji je 8. jula 2013. godine džipom marke „BMW“ pregazio i usmrtio Andreu Bojanić (17). On je tada vozio brzinom većom od 80 kilometara na sat i potom pobegao sa mesta nesreće.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs/ Aleksandar Mitrović

Ono što je ovaj slučaj obeležilo jeste i to što je Mitrović najpre pobegao s lica mesta, da bi se dva sata kasnije prijavio policiji, nakon čega mu je određeno zadržavanje do 48 sati.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić i stručnjak za saobraćaj u razgovoru za Nova.rs navodi da je svaki vozač koji napravi nezgodu dužan da obezbedi lice mesta i sačeka policiju.

„Logičan je strah kod vozača, pa zbog toga oni, bez obzira na moralne i etičke norme, pobegnu sa mesta nezgode. To nije humano i zakonski, ali je, sa druge strane, objašnjivo sa stanovišta da su oni preplašeni u tom trenutku. Ipak, zato je Zakon o saobraćaju predvideo zatvor i do tri godine samo zbog bežanja sa lica mesta. To nije mala kazna, smatram da je izuzetno oštra“, navodi Vujanić.

Pročitajte još:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare