Foto: Nova S

Jedna od privrednih grana koja je osetila znatan gubitak za vreme korone je avioindustrija, a podaci kažu da je oko 80 odsto svetske flote prizemljeno - kratkotrajno ili na duži rok, dok su neki avioni čak završili i na otpadu. O tome koliko će piloti i putnici biti bezbedni kada se sve vrati u normalu u emisiji "Među nama" govori urednik portala Tango Six Petar Vojinović.

Komentarišući situaciju u kojoj ogroman broj aviona i pilota ne leti, Vojinović je podsetio da je Velika Britanija ponovo stavila „lockdown“ na međunarodni transport, a Rajaner potpuno revidirao svoje projekcije tako da ćemo ponovo imati 80 procenata avioflote prizemljeno kao na početku korone.

Sada imamo interesantnu situaciju koja se nikada nije dogodila u istoriji komercijalnog vazdušnog saobraćaja da je većina aviona bila prizemljena, rekao je Vojinović, napominjujući da je igrom slučaja Er Srbija juče imala 11 aviona u vazduhu, ali ih toliko i ne leti.

Govoreći o letačkoj proveri pilota, on je rekao da svaka kompanija ima dve provere godišnje koje su izuzetno naporne, da plate pilota ne idu ispod 4.000 evra i da su oni uvek spremni.

Na pitanje ako piloti nisu u treningu kako onda putnici da budu sigurni da kada polete da su bezbedni, Vojinović je objasnio da je ceo taj sistem zakonski propisan i da svaka kompanija ima sektore koji prave raspored faznog ulaženja u proces letenja nakon dugih pauza.

„Zakonski je propisano da ako nisi toliko i toliko meseci leteo ne možeš odmah da voziš putnike, ideš na simulator, na liniju sa pilotom koji je već leteo, odnosno postoji protokol kako se piloti vraćaju u posao“, napomenuo je Vojinović.

O čemu je još govorio Petar Vojinović pogledajte u video prilogu:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar