Kontroverzni medijski zakoni su između ostalih usvojeni i to brzometnim glasanjem, odbijeni su svi amandmani koji su govorili nešto drugačije, a o posledicama i mogućim daljim promenama na medijskoj sceni, sada kada ovi zakoni stupe na snagu u Srbiji, u sinoćnjem Dnevniku na TV Nova govorila je politikološkinja Tanja Maksić koja se u okviru BIRN-a godinama bavila medijskim politikama i medijskim monitoringom.

Ona je pokušala da pojasni šta se sada u praksi dešava kada su ti zakoni na snazi, šta možemo očekivati kao drugačije u odnosu na ono što smo u realnosti viđali i ranije, recimo počevo od toga da Telekom stoji iza nekih medija.

– Osim toga što smo dobili jednog velikog igrača koji je sada ozakonjen praktično ovim medijskim zakonima, možemo da očekujemo sa jedne strane još jaču kontrolu nad medijima, naročito nad onima sa kojima će telekom imati ili vlasnički ili finansijske dilove i sa druge strane možemo očekivati potpunio prekomponovanje medijske scene, zato što je Telekom zapravo jedan igrač koji ima jako velike resurse i on ima mogućnost da potpuno poremeti ionako razrušenu i devastiranu medijsku scenu u Srbiji – smatra Tanja Maksić iz BIRN-a i podseća da celokupno tržište oglašavanja vredi oko 200 miliona evra godišnje i mi sada već znamo da Telekom uveliko svojim ulaganjima prevazilazi tu cifru.

Maskić samtra da je Telekom jedan novi tržišni igrač koji dolazi sa velikim resursima, a sa gotovo nikakvom kontrolom.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Burno o medijskim zakonima u Skupštini, ne odustaju ni vlast ni opozicija

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare