Rekao je Boris Tadić da je Olaf Šolc došao da Srbiju pretvori u izvor sirovina potrebnih posrnuloj nemačkoj auto-industriji. O tom posrnuću pisao je sinoćnji gost TV Nova u tekstu "Folksvagen na rezervi". Novinar Miša Brkić bio je gost Dnevnika.
On tekst počinje priznanjima izvršnog direktora Folksvagena da su oni u velikom problemu, da nisu dovoljno konkurentni i da će možda gasiti fabrike. Brkić ističe da je jedan od razloga zapravo kineski električni automobil koji je u suštini 30 odsto jeftiniji od evropskog konkurenta.
– Da razjasnimo da kineski električni automobil nije jeftiniji zato što ga je proizvođač napravio jeftinijim već zato što je Kina dala subvencije proizvođaču automobila i on sad dolazi, kako bih rekao, nabildovan sa adrenalinom koji je dobio od države i pokušava da preplavi tržište Evropske unije. To je pokušano i na američkom tržištu, pa je onda predsednik Bajden uveo 100 odsto carina, Evropska unija je uvela između 17 i 39 odsto i na taj način misle da se odbrane od kineske navale. Ima stručnjaka koji kažu tek kada bi carina bila veća od 50 odsto u EU na uvoz električnih automobila iz Kine, to bi moglo da našteti Kinezima, odnosno da spase evropsko tržište – rekao je Brkić i dodao da je jedan razlog subvencije države ali da je drugi katastrofalan razlog zaostajanja evropske automobilske industrije u razvoju električnih vozila jedna vrsta samozadovoljstva.
Prilog pogledajte na početku ove vesti
BONUS VIDEO: Koliko su nova i električna vozila dostupna građanima Srbije?