Gde su linije klikbejta i kada medijsko izveštavanje prelazi u neetično ponašanje pitanja su za naše goste u jutarnjem programu "Probudi se" - profesora Fakulteta za medije i komunikacije Stanka Crnobrnju, ovog puta u ulozi teopretičara medija i novinara Nova.rs Pera Jovovića koji je i sam često na meti medijskih natpisa.
Gde je granica i da li postoji definicija, koji su to parametri kada bi novinar ili bilo koji drugi medijski poslanik trebalo da kaže ovo ne bi smeo da radim.
– Suštinski ne postoji zato što su ovom eksplozijom novih digitalnih medija sve granice porušene i onda se ciljevi stalno menjaju i u pokretu su i prosto se izgbuila ta nekadašnja klasična novinarska etika koja je važila decenijama pa i vekovima. Ovo je jedan novi hiper komercijalni industrijski ambijent u kome se ma potpuno drugi način ostvaruju profiti a oni se zasnivaju upravo na broju poseta, klikova, na broju korisnika i to je nešto što je glavni cilj menadžera. Tu su novinari u vrlo slaboj situaciji i ne mogu da utiču na taj moralni aspekt i nemaju mnogo izbora i mraju da se uklapaju u te nove realnosti kako ih mi sada zovemo. A nove realnosti su te da je u stvari klik najvažnija stvar u tom procesu proizvodnje novog žurnalizma – smatra Crnobrnja.
Novinar portala nova.rs Pero Jovović pak tvrdi da praksa da je klik najvažniji nije česti slučaj na našem portalu.
– Mislim da mi nekako uspevamo da pronađemo dobar balans između toga šta je komercijalno i klikabilno a kada ne prelazimo granicu da uvredimo ili da osporimo nečije dostojanstvo. Mada, sasvim je sigurno da je možda nekih grešaka u nekom trenutku i bilo i da kritike stižu sa raznih strana. Mi pronalazimo adekvatan način kako da se uklopimo u tu neku novu medijsku klimu i kako da postignemo i jedno i drugo – smatra Jovović.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Srbija najlošije ocenjena po medijskim slobodama na Zapadnom Balkanu