Beogradski "divlji" taksisti osvanuli su i na međunarodnim portalima. Specijalizovani sajt Ex Ju Aviješn preneo je reakciju francuske kompanije Vansi, koja je preuzela Aerodrom Nikola Tesla - da je problem ilegalnih taksista svake godine sve veći i da pored toga što su nametljivi i naplaćuju mnogostruko više od regularne tarife, vozači postaju i agresivni.
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu, već godinama muku muči sa divljim taksistima, koji poput predatora, vrebaju putnike. Žrtve su uglavnom stranci, koji, ne prepoznaju licencirano taksi vozilo, pa se uglavnom uhvate za pogrešnu bravu. To ih može skupo koštati, buduće da divlji taksisti, imaju svoje tarife i retko kad koriste taksimetre. Upravo to je pre pola godine doživeo i jedan turista koji je svoje iskustvo prepričao na internetu.
„Ovaj taksi prevarant stoji unutar prostorija aerodroma i govori „taxi“. Kada navede osobu da uđe u automobil, uključuje lažni taksimetar i naplaćuje nekoliko hiljada dinara za svega nekoliko stotina metara. Prtljag ne vraća, dok mu se ne plati“
Problem sa taksistima, zasmetao je Francuzima. Naime, kako je saznao i preneo specijalizovan portal Eks Ju Aviješn, kompanija „Vansi“ inače operater na Aerodromu Nikola Tesla, zatražila je od Grada Beograda da u najkraćem mogućem roku reši pitanje divljih taksista, tvrdeći da i pored taksi šaltera i prisustva policije, problem na beogradskom aeroromu nije iskorenjen.
„Vansi je lokalnim vlastima rekao da će, ako se ne reši problem sa nelicenciranim taksi vozilima, zabraniti svim taksistima da preuzimaju putnike na aerodromu i uspostaviće sopstvenu taksi službu, koja bi imala ekskluzivna prava za prevoz putnika sa aerodroma. Dok bi prema planu, svim taksijima i dalje bilo dozvoljeno da dovoze mušterije iz grada do aerodroma. Iako je Vlada rekla da će to pitanje rešiti, do sada nije mnogo urađeno.“
Sa druge strane, Aleksandar Bjelić iz Taksi Udruženja neosporava problem na aerodomu Nikola Tesla, ali smatra da ideja francuske kompanije nije izvodjliva bez države.
– Francuzi ne mogu da osforme svoju taksi sluzbu. To nije u skladu sa zakonom, oni mogu samo u okviru naše taksi sluzbe da na neki način učestvuju u tome, da odaberu prevoznike koji mogu da rade na aerodromu ali to svakko moraju da usaglase sa sekretarijatom za saobraćaj i državnim organima. Moja saznanja koja imam je da su predstavnici nekoliko ministarstava, održali sastanak pre nedelju dana i da razrađuju plan i koje mere da preduzmu u što kracem vremenskom roku – smatra Bjelić
Cena taksi usluge u Beogradu godinama je mirovala, ali onda je u prethodnih godinu dana dva puta rasla. Prvi put početkom 2022, a drugi put, krajem godine.
– Start je 270 dinara, dakle nije to bio ne znak koliko skok. Za 10 godina napravili smo korekciju cena koja je bila oko 21 posto – kaže Bjelić.
Prema važećoj ceni, vožnja taksijem od aerodroma do Zemuna i Novog Beograda je 2.300 dinara, a do centra grada 2.700. Sve znatno iznad toga, upozorava Bjelić, jasan je znak da ste ušli u vozilo taksiste koji želi da vas prevari. Mi smo kontaktirali nadležne kako bi smo saznali na koji način se država bori protiv divljih taksista, medjutim, do realizovanja priloga odgovore nismo dobili.
Prilog Anite Ikanović, reporterke TV Nova, pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Nezavisni beogradski taksisti tražili povećanje cena taksi usluga za 30 odsto
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare