Predstavnici Demokratske stranke, koalicije Zajedno i stranke Srbija Centar Saša Mihajlović, Đorđe Miketić i Milan Savić, kao i međunarodni ekspert za saobraćaj Dragomir Lukić predstavili su juče nekoliko rešenja koja bi za godinu do tri godine u značajnoj meri rasteretila saobraćajne gužve u centru grada i unapredila kvalitet javnog saobraćaja. Miketić je sinoć bio gost Dnevnika na TV Nova gde je govorio o ovoj veoma bitnoj temi za građane prestonice.
Đorđe Miketić je na konferenciji za novinare rekao da je jedna studija pokazala da stanovnici Beograda prosečno provedu više od tri i po sata nedeljno u vozilima javnog prevoza, ili tražeći parking.
On je dodao da je to rezultat neplanske i investitorske gradnje i nebrige za kvalitet života stanovnika glavnog grada.
„Lažno obećanje metroa 2018. godine kada su čak štampali i karte za metro čija izgradnja nije ni počela, mosta na Adi Huji, epopeja oko tramvajskog mosta koji žele da poruše, privatizacija prigradskih linija gradskog saobraćajnog preuzeća, uništenje sistema naplate gradskog saobraćajnog preuzeća kao i nezainteresovanost da se reši mikro mobilnost u gradu čine svakodnevicu u Beogradu neizdrživom, a život Beograđana nepodnošljivim“, rekao je Miketić.
Dodao je da su zato predstavnici pomenutih stranaka izašli sa nekoliko rešenja koja predstavljaju samo delić rešenja ovog problema i koja bi za godinu do tri godine u velikoj meri smanjila saobraćajne gužve u gradu i to za 25 do 30 odsto.
On je istakao da je jedno od rešenja da se maksimalno iskoriste šinski kapaciteti.
„Beogradski voz je nakada išao do Pančeva, ali danas ne ide iako je obnova pruge i izgradnja novog koloseka plaćena 90 miliona evra“, rekao je Miketić. Dodao je da ne koristimo postojeće šinske kapacitete, a njihova obnova je već plaćena.
Miketić je istakao da se to radi „zbog monopola Pan transporta, preduzeća koje je privatizovano, u rukama je Srpske napredne stranke (SNS) i čiji je vlasnik donator te stranke“.
„Korišćenje posotojećih kapaciteta šinskog saobraćaja bi spasilo Beograd u naredne tri godine“, istakao je Miketić.
Objasnio je i da postoje tuneli na Karaburmi koji su izgrađeni još u prošlom veku i da bi Beogradski voz već sledećeg leta mogao da ide do Karaburme i Mirijeva ako se uloži u montažu šina i kontaktne mreže.
„Za to ima sredstava samo ih je neophodno preusmeriti. Na primer, javno preduzeće Beogradski voz i metro godišnje potroši dva miliona evra na plate, a ne radi ništa“, istakao je Miketić.
On je dodao da je to fiktivno preduzeće, a da se beogradski metro neće skoro izgraditi i da najmanje još osam godina neće profunkcionisati.
Miketić je rekao i da je jedno od rešenja koje nude opozicione stranke da beogradski voz ide do Pančeva, Pazove, kao što je nekada išao, ali i do Mladenovca, Lazarevca, ovaj krak ka Karaburmi i pod hitno da se napravi pruga do aerodroma jer je i tu velika frekventnost saobraćaja.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Đorđe Miketić: Zakon o planiranju i izgradnji je jedna organizovana pljačka, rušićemo ga na ulicama