Predlog izgradnje prve linije metroa u Beogradu nije samo lokalni projekat, nego će ga decenijama plaćati svi građani Srbije. U prvoj fazi izgradnje koštaće šest milijardi evra, a sam projekat je na meti brojnih kritika, pre svega stručne javnosti.
Saobraćajni inženjer Dragomir Lukić ističe u „Pregledu dana“ da je glavna i osnovna primedba kod predložene trase prve linije beogradskog metroa to što je ona „politički određena i da nema argumente koji dokazuju da ona tu treba da ide“.
Lukić podseća da je metro samo jedna od varijanti prevoza, pored autobusa, tramvaja, lake železnice i da se postavlja pitanje da li će Beograd dovoljno brzo da raste ili ne i da li će ovaj vid prevoza biti potreban.
Govoreći o ceni metroa, Lukić ocenjuje da su cene beogradskog metroa „apsurdne“.
„Prosečna cena metroa koji se gradi potpuno pod nivoom zemlje i ima sve stanice kreće se negde između 60-70 miliona evra po kilometru i sve zavisi od konfiguracije terena. Ne možete unapred reći on će koštati toliko dok ne uradite geo-tehničku analizu“, rekao je Lukić u „Pregledu dana“ i dodao:
„Međutim, tu ima drugi problem, maršuta koja je predviđena sada da ide obalom Save i Dunava, za nju kažu da je fiksna i da se neće menjati, da biste rekli da ona ide tuda vi morate da uradite geo-tehnički elaborat terena da znate šta vas čeka. Međutim, to još uvek nije urađeno.“
Lukić ističe da je to stvar koja tek treba da se reši.
On je upozorio i na bezbednosni aspekt kod izgradnje jednog tunela metroa.
„Plan da se kopa jedan tunel u kojem bi bio dvosmeran saobraćaj je vrlo rizičan. Ako se desi ne daj bože da voz iz jednog smera isklizne onaj drugi će naleteti na njega i dve godine neće moći to da se raščisti i to se više nigde ne radi“, rekao je Lukić.
Pogledajte celo gostovanje u „Pregledu dana“.
Bonus video – Javna rasprava o beogradskom metrou
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare