prijava šarčević
Foto: Slobodan Miljević: Beta / Mladen Šarčević

Strategija obrazovanja i vaspitanja do 2027. godine predviđa da od sledeće godine u 263 osnovne škole bude uveden jednosmenski rad, rekao je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević u Nišu na predstavljanju okvira za izradu dela strategije koji se odnosi na oblast predškolskog i osnovnog obrazovanja i vaspitanja.

Govoreći o ostalim novinama koje donosi Strategija, Šarčević je rekao novinarima da će biti uvedeno mnogo novih stvari, kao što su učenje ka ishodima, međupredmetne veze i interdsiciplinarni modeli koji, kako kaže, dovode do projektne nastave.

“Ta nastava je mnogo zanimljivija, deca duže pamte i znaju da primene stečena znanje“, uveren je Šarčević.

Kada je reč o predškolskom obrazovanju, ministar je najavio da će prvi put posle 26 godina biti uveden predškolski pripremni obavezni program za decu od 6 do 7 godina.

Dodao je da je novina i uvođenje jednosmenskog celodnevnog rada u 311 ustanova i dodao da će 263 osnovne škole sledeće godine ući u jednosmenski pedagoški rad.

“Prvi put ulaze i srednje škole, njih 50 će ući u jednosmenski rad i pet specijalnih škola“, naveo je ministar.

Naglasio je da se u Srbiji dugo nije razmišljalo o projektu velike mature i prelasku na univerzitetsko obrazovanje kroz jedan ispit.

“Tako se dolazi do nezavisne, neutralne eksterne ocene i sistem je ‘potpuno zdrav’ jer imamo realnu procenu znanja svakog kandidata“, uveren je ministar.

Šarčević je kazao da digitalizacija prati ceo proces i da će od jeseni biti pokrenut program „Digitalni svet“ za učenike od prvog do četvrtog razreda u okviru kojeg se algoritamski načini učenja forsiraju već od početka osnovne škole, a u trećem razredu se radi blaža varijanta programiranja.

“Obezbeđujemo mnogo sredstava za nastavu i učenje. Odvojićemo oko 860 miliona dinara za nabavku novih i popravku starih računara, tako da ćemo imati blizu 50.000 računarskih jedinica, a u 2021.godini biće ih više od 70.000“, rekao je Šarčević i dodao da je 63.000 računarskih jedinica dovoljno da mala i velika matura budu potpuno digitalne.