"Nije bilo nekih pitanja za koje nismo mogli da nađemo zajednički jezik i svi smo svesni situacije u kojoj se nalazimo. Saglasili smo se da je specifičnost svake ustanove i regije drugačija i da ustanove, u skladu sa svojom autonomijom mogu da izaberu koji će od ponuđenih modela da primenjuju u skladu sa resursima kojima raspolažu ", naveo je ministar prosvete Mladen Šarčević posle sastanka sa predstavnicima prosvetnih sindikata.
Kako stoji u saopštenju ministarstva prosvete, Šarčević je istakao da je sastanak bio konstruktivan, da će radni timovi nastaviti da rade i prate stanje na terenu, te da će se sastanci se održavati u narednom periodu najmanje na 15 dana.
„Ovo nije sastanak da bi se nešto razjašnjavalo, već da se uključe jer je ovo pravo vreme. Prvo Vlada, Кrizni štab, pa redom. Sindikate smo pozvali i pre predstavnika školskih uprava i aktiva direktora.
Prošli smo kroz uputstva za organizovanje nastave i dobili smo vrlo konstruktivne predloge sindikata u vezi sa srednjim stručnim obrazovanjem, nedostatkom prostora, ocenjivanjem. Jako je važno i tu nema dileme oko radne nedelje zaposlenih u školama – četrdesetčasovna radna nedelja i pedagoška norma moraju da se poštuju i tu je odgovornost direktora.
Na nama je da im damo što više uputstava“ – naveo je ministar, dodajući da apsolutno nije istinita priča koja se pojavila da nastavnik pre podne radi u školi sa đacima uživo, a po podne ide da radi na onlajn platformi i putem televizije, sapštilo je Ministarstvo.
Ministar je, kako su naveli, pojasnio da nastavnik koji radi sa grupama učenika u školi tog dana je završio svoje radno vreme za ono što predaje, a učenici koji su ostali kod kuće prate nastavu na daljinu i tako na smenu. Platforme će, kako je naveo ministar, služiti za dopunu, tamo gde radna lista to dozvoljava.
Prema njegovim rečima, prednost je na neposrednoj nastavi, te da će se razne sekcije i drugi vidovi rada realizovati kasnije.
On je istakao da će u rad mlađih razreda uključiti dodatni resursi prema rasporedu časova, kao što su profesori stranih jezika, veroučitelji, profesori građanskog, a imaće podršku od strane stručnih saradnika, kao i od nastavnika koji predaju predmete veština u drugom ciklusu obrazovanja.
Šarčević je naveo i da je razgovarao sa prof. dr Danimirom Mandićem, dekanom Učiteljskog fakulteta i predsednikom zajednice učiteljskih fakulteta, da kroz realizaciju svoje prakse u nastavi pomognu i studenti završnih godina studija, kao i studenti sa master studija.
Ružica Todić Brdarić, potpredsednik Granskog sindikata prosvetnih radnika Srbije „Nezavisnost“ istakla je da je Ministarstvo, u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima uradilo planove, koji treba da nam pomognu na koji način ćemo krenuti sa školskom godinom i da u tom delu sindikati nisu bili uključeni, stoji u saopštenju ministarstva.
„Danas smo analizirali predočene modele i ukazali na ono što je za nas bitno. Najbitnija je bezbednost zaposlenih i bezbednost učenika. Takođe, pratićemo sva rešenja u vezi sa četrdesetočasovnom radnom nedeljom i ukoliko primetimo elemente prekovremenog i prekonormnog rada fokusiraćemo se da i to bude ispoštovano u skladu sa zakonom“, citirana jeTodić Brdarić. .
Zvonimir Jović, potpredsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije, rekao je da je dobro što se dece vraćaju u škole, ali da se mora voditi maksimalno računa o bezbednosti kako dece, tako i zaposlenih.
Neki od njihovih predloga odnose se na veličine učionice i broj učenika, četrdesetočasovnu radu nedelju, mere higijene koje se sprovode u školi, da oni koji boluju od hroničnih bolesti da rade onlajn.
„Imamo svoje predloge koji treba da budu deo planova. Nastavićemo razgovore i nadam da će ovi naši predlozi biti usvojeni“, rekao je Jović, prema saopštenju ministarsva prosvete.
Radnom sastanku su prisustvovali su državni sekretar Dušan Кićović, pomoćnik ministra za osnovno i predškolsko obrazovanje i vaspitanje dr Milan Pašić, pomoćnik ministra za srednje obrazovanje Aleksandar Pajić i Miloš Blagojević, savetnik u Ministarstvu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: