U vozila gradskog prevoza u Beogradu, koji ponovo počinje da radi 8. maja, građani će moći da ulaze sa svim Bus-plus kartama, saopštio je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.
Posle zahteva predsednika Republike Srbije i nove odluke Republičkog kriznog štaba kojom je obavezna instrukcija o organizovanju javnog prevoza pretvorena u preporuku, Sekretarijat za javni prevoz dao je instrukcije prevoznicima i uputio apel građanima, precizirao je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.
Kako je istakao, javni prevoz u Beogradu obnavlja se od 8. maja u 4 sata u istom obimu i na isti način kao pre Odluke o ukidanju javnog prevoza.
„Javni prevoz mogu da koriste svi građani, a ne samo zaposleni. Za korišćenje javnog prevoza mogu da se koriste sve postojeće karte kao i pre Odluke o ukidanju javnog prevoza u vanrednom stanju. Pošto javni prevoz mogu da koriste svi građani, ukidaju se redari koji su uvedeni na osnovu instrukcije Republičkog kriznog štaba radi kontrolisanja ko koristi javni prevoz“, istakao je Vasiljević.
On je apelovao na građane da poštuju preporuke epidemiologa, da koriste maske i rukavice, kao i da drže socijalnu distancu. To će biti lična odgovornost građana, a ne odgovornost prevoznika, poručio je Vasiljević.
Kako je najavljivano da će biti
Najava višefaznog aktiviranja gradskog prevoza u glavnom gradu prvo je podrazumevalo mogućnost vožnje isključivo za građane sa takozvanim personalizovanim Bus-plus kartama za zaposlene. U tom trenutku šalteri za izdavanje Bus-plus personalizovanih karata nisu radili zbog vanrednog stanja, a te „isprave“ za svoje radnike mogli su da naruče isključivo poslodavci.
Posle pisanja Nova.rs, omogućeno je da u prevoz u prvoj fazi uđu i građani sa jednodnevnom, trodnevnom i petodnevnom kartom, ali uz dnevni, overen, radni nalog. Otvaraju se četiri prodajna mesta Bus-plusa u Beogradu, gde građani uz ličnu kartu i za 250 dinara mogu da naprave personalizovanu Bus-plus kartu za zaposlene. Pošto zaposleni plaćaju najskuplju mesečnu Bus-plus kartu, za ovu karticu ne traži se bilo kakav dokaz o zaposlenju.
Stvaraju se gužve, u redovima su i zaposleni i nezaposleni. Neformalno zaposleni delimično su odahnuli, jer će moći da uđu u autobuse. Problem i dalje imaju oni koje na angažuje firma, već pojedinci, koji ne mogu da im daju radne naloge, overene, na dnevnom nivou. Oni što za život zarađuju negujući stare, bolesne, čisteći tuđe stanove…
Od danas, prvog dana posle ukidanja vanrednog stanja, rade sva prodajna mesta Bus-plusa, osim onog u zgradi Beograđanke, koje se otvara sutra. Funkcionisanje gradskog prevoza vraća se na stanje koje je bilo pre uvođenja vanrednog stanja zbog pandemije koronavirusa.
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare