Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Ko nema urađenu personalizovanu Bus plus kartu za zaposlene, ipak će moći da uđe 8. maja u vozila gradskog prevoza u Beogradu. Ali, kupujući karte prvenstveno namenjene turistima - plaćajući celodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu Bus plus kartu. Uz to, moraće svakog dana da imaju novi, dnevni nalog za rad od poslodavca. Sa pečatom. Ovakvo rešenje praktično je "prst u oko" najsiromašnijim građanima koji za život zarađuju negujući bolesnike, pomažući u kući, čisteći tuđe stanove...

Posle pisanja Nova.rs, o problemu zvanično nezaposlenih radnika, koji su nevidljivi i za svog poslodavca i za Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd, oglasio se Sekretarijat za javni prevoz Beograda.

Uslovljavanje da od 8. maja u vozila GSP mogu da uđu samo zaposleni, odnosno oni koji imaju mesečnu Bus-plus personalizovanu kartu, automatski je obespravilo veliku armiju ljudi koji rade na povremenim poslovima, zvanično neprijavljeni, „na crno“. Svi oni, čak i kad bi želeli da kupe obrazac karte koji važi za zaposlene – ne mogu to da učine jer su prodajna mesta zatvorena, a nabavka personalizovanih karata omogućena isključivo preko firme u kojoj rade.

Dan posle teksta koji je objavio naš portal, obelodanjeno je da će i zaposleni bez „personalizovanog“ Bus-plusa moći da uđu u vozila GSP, ali isključivo uz prethodnu kupovinu jednodnevne, trodnevne ili petodnevne karte, čime im vožnja višestruko poskupljuje u odnosu na sve moguće kategorije putnika.

Ovakve karte, inače, uglavnom su namenjene turistima u poseti Beogradu koji bi dan, ili nekoliko dana, obilazili grad.

Cena jednodnevne, trodnevne i petodnevne karte, Foto:Screenshot/busplus

 

Kao da nije dovoljno što neće moći da koriste kartu za jednu vožnju, ovim radnicima najavljeni redari u prevozu tražiće overene radne naloge. I to svaki dan novi. Sa pečatom.

To, opet, znači da oni koji za egzistenciju zarađuju čisteći tuđe stanove ili negujući bolesnike, na primer, opet neće moći da uđu u vozila gradskog prevoza, jer – rade za one koji nemaju pečat i firmu. Isto važi i za radnike u raznim drugim delatnostima koje „rođeni poslodavac“ ne priznaje i sigurno neće stavljati pečate ni na kakve potvrde.

„Zaposleni svoj status dokazuju sa personalizovanom A1 Bus-plus karticom sa uplaćenom pretplatnom kartom za tekući mesec za odgovarajući broj zona“, rekao je danas za Beoinfo gradski sektretar za javni prevoz, Jovica Vasiljević.

Kako je istakao, sa personalizovanom kartom za zaposlene, putnici u gradskom prevozu ne moraju kod sebe da imaju overen radni nalog.

„Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, koje će takođe biti omogućene, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju karte pokažu i radni nalog za tekući dan izdat od strane poslodavca. Dopuna mesečne karte kao i kupovina jednodnevne, trodnevne i petodnevne karte biće omogućena na kioscima širom Beograda, na oko 2.000 prodajnih mesta“, istakao je Vasiljević.

On ističe da će građani u periodu prve faze uvođenja javnog linijskog prevoza putnika, na kioscima u Beogradu moći da dopune samo mesečne karte za zaposlene, ili da kupe jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu.

„Sve ostale vrste karata i dopune karata za javni prevoz neće moći da se kupe dok je korišćenje javnog prevoza omogućeno samo zaposlenima“ naveo je Vasiljević.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare