Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Jedan od najpopularnijih kamioneta na američkom tržištu dobio je novu generaciju nakon čak 14 godina. Prethodna Tundra predstavljena je 2007. ali je svake godine od tada prodato preko 100 hiljada primeraka u SAD, a sa novom generacijom japanska kompanija očekuje još veću prodaju.

Platforma koja je stara 14 godina, žedni 5,7-litarski V8 agregat, i zastarela tehnologija druge generacije Tundre doveli su do toga da inženjeri Toyote počnu iz početka prilikom stvaranja nove Tundre kako bi ovaj model bio konkurentan Fordu F-150 i RAM-u 1500.

Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Treća generacija je postavljena na novu šasiju i ima dve V6 pogonske jedinice, što je značajna promena u odnosu na prethodnika koji se poslednjih godina nudio isključivo sa V8 agregatom. Osnovni motor je 3,5-litarski twin-turbo V6 sa 394 KS i 649 Nm obrtnog momenta, dok je isti agregat u dostupan i u hibridnoj kombinaciji sa elektromotorom i 10-stepenim automatskim menjačem kada razvija čak 443 KS i 790 Nm.

Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Dizajnerske linije Tundre su nešto oštrije nego pre, što dovodi do toga da ovaj kamionet izgleda mišićavije i opasnije. Tome doprinosi i ogromna maska hladnjaka ali i nove, veće svetlosne grupe. Pogled sa strane otkriva A i B stub koji su sada u crnoj boji čime se naglašavaju veliki i široki prozori.

Što se unutrašnjosti tiče, Tundra u standardnoj opremi dolazi sa ekranom multimedijalnog sistema dijagonale 8 inča, što i nije velika promena u odnosu na prethodnu generaciju koja je imala displej od 7 inča. Međutim, opciono je dostupan i ekran od čak 14 inča postavljen na vrhu centralne konzole. Takođe, instaliran je potpuno novi softver info-zabavnog sistema koji je dosta jednostavniji za korišćenje i ima bolje korisničko iskustvo. Nova Tundra u standardnoj opremi dolazi sa Toyota Safety Sense 2.5 sistemom koji donosi najnoviju tehnologiju aktivne bezbednosti.

Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Sama kabina izgleda jednostavno ali vrlo moderno, a na prednjoj klupi ima obilje prostora kako za vozača i suvozača tako i za stvari. Primera radi, u duboku centralnu konzolu moguće je smestiti čak i laptop. Što se tiče putnika na zadnjoj klupi, vesti nisu tako sjajne. Opcioni panoramski krov smanjuje prostor za glave putnika, ali zato mesta za noge ima sasvim dovoljno.

Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Zahvaljujući novoj šasiji, Tundra sa standardnim V6 motorom ima nosivost od 880 kg, a može da povuče prikolicu težine do 5,5 tona, što je značajno bolje nego kod prethodne generacije (785 kg i 4,6 tona).

Tundra, pickup, auto, automobil Toyota
Foto: Toyota

Ostaje žal što Toyota Tundra nije dostupna na evropskom tržištu, jer sa početnom cenom od 36.000 dolara u SAD predstavlja izdržljivu radnu mašinu koja izgleda moderno i nudi obilje tehnologije i bezbednosnih sistema.

Bonus video: Avionom proleteo kroz dva tunela

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar