Foto:shutterstock

Decembar je počeo, a sa njim dolazi hladnije vreme, pa često i mraz. Noćne temperature su pale ispod nule čime je povećan rizik od leda koji se hvata za asfalt na kojem je teško kontrolisati automobil. Upravo taj sloj se zove crni led, a reč je o izuzetno opasnoj pojavi jer se vrlo teško primećuje.

Radi se o tankom, zaleđenom sloju na kolovozu koji se stvara nakon ledenih kiša ili ponovnog zaleđivanja snega na kolovozu pri niskoj temperaturi.

Automobili čak i doprinose toj pojavi, jer „tople“ gume otapaju sneg i led na asfaltu, ali se zatim ta voda ponovo brzo zaledi u vrlo tankom, često prozirnom sloju kada nema saobraćaja. Upravo zbog toga, posebnu pažnju treba obratiti na saobraćajnicama gde nema previše vozila, prvenstveno tokom noći i u ranim jutarnjim satima kada je na putevima manji broj automobila.

Foto:shutterstock

Da li postoji rešenje za crni led, odnosno šta treba uraditi kada odjednom izgubite kontrolu nad vozilom i kada više ne postoji nikakvo prianjanje?

Kako piše Auto Klub, vrlo je bitno ostati smiren koliko god je to moguće i izbegavati iznenadne i oštre manevre. Upravljač morate lagano da okrećete i vrlo lagano da dozirate kočnicu dok ne pređete zaleđenu površinu i dok se točkovi ponovo ne nađu u kontaktu sa asfaltom. Savet je i da prebacite u nižu brzinu kako biste usporili automobil bez korišćenja kočnica.

Bonus video: Evo ko ne mora da kupuje prave zimske gume

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar