Zašto motocikl ne treba voziti u svakodnevnoj obući

Auto 14. apr. 202111:06 > 11:09
Podeli:
moto, moto-čimze, moto-oprema, motor
Foto: Shutterstock

Glava, ruke i noge su delovi tela koji najčešće pretrpe povrede pri padovima. Donji deo nogu, odnosno stopalo i zglob često ostanu ispod motocikla prilikom pada i tada može da dođe do težih povreda. Zato je bitno imati moto obuću koja je dizajnirana upravo za vožnju motociklom i bitno se razlikuje od obične obuće.

Moto obuća ima ulogu da pruži udobnost, zatim da zaštiti od vremenskih uslova (vetar, kiša), da ima dobru provetrenost i ono što je najbitnije da pruži zaštitu.

Na tržištu možete pronaći moto obuću napravljenu od raznih materijala – kože, tekstila i konačno kombinacije kože i tekstilnih materijala (GORE-TEX i slični materijali). Zatim, na nekim tipovima obuće za motocikliste postoje plastični ili metalni slajderi. Neizostavna stvar su protektori ili ojačanja oko skočnog zgloba koji štite donji deo nogu u slučaju da dođe do pada.

moto, moto-čimze, moto-oprema, motor
Foto: Shutterstock/AJAY VIJAY KURUP

Ono što obuću za motocikliste čini različitom od obične je i sam način šivenja i izrade čizama. Za razliku od obične obuće, moto obuća omogućava visoku otpornost na abraziju koja se dešava u slučaju pada.

Takođe, ova obuća mora da pruži dobru ventilaciju, što je naročito bitno ukoliko dugo putujete. Pored toga, neki tipovi obuće moraju da budu i vodootporni.

Zaštita oko prstiju

Koju god obuću da uzmete, uglavnom će imati ojačanje ili zaštitu oko prstiju. Prelomi prstiju su česta pojava pri padu sa motocikla te se na tom mestu uglavnom nalazi zaštita. Materijali od kojih se protektori prave su plastika, metal, karbon, itd.

moto, moto-čimze, moto-oprema, motor
Foto: Shutterstock

Na obući poput cipela za motor možete osetiti ojačanje na delu oko prstiju, dok su čizme za motor opremljene i metalnim štitnicima, koji u slučaju čizmi za stazu, uključuju i dodatne metalne štitnike sa spoljne strane stopala.

Zaštita u predelu pete

U slučaju da prilikom pada dođe do tumbanja, neretko je peta ta koja je izložena udaru u asfalt. Prelom i povreda pete smatra se teškom povredom i oporavak traje dugo. Zato je na obući za motocikle peta takođe zaštićena ojačanjima.

moto, moto-čimze, moto-oprema, motor
Foto: Shutterstock

Ojačanje oko skočnog zgloba

Kako bi se sprečilo uvrtanje skočnog zgloba prilikom pada, proizvođači se trude da na dubljim modelima moto obuće postave ojačanja koja bi sprečila da zglob dođe u neprirodan položaj. To je naročito primetno na čizmama za offroad i vožnju na stazi.

Ojačanje na ugroženim područjima

Spisak ojačanja i zaštite ne završava se samo na nabrojanim stavkama. Kompletna moto obuća je znatno čvršća i otpornija na trenje. Veća čvrstoća bitna je i u slučaju da prilikom pada noga ostane zarobljena ispod motocikla. Tom prilikom bitno je da je obuća najkvalitetnija i što čvršća kako ne bi došlo do teških povreda noge.

Par praktičnih stvari koje mnogo znače

Moto obuća ima i par praktičnih delova, poput đona koji je napravljen da ne sklizne sa nogostupa, ali i da pruži veće trenje na asfaltu. Osim toga, moto obuća je uglavnom vodootporna, pa ne morate da brinete puno o uslovima vožnje. Još jedna praktična stvar su i pertle napravljene od materijala većeg trenja, pa je odvezivanje pertli tokom vožnji svedeno na minimum. Česti su i modeli moto obuće u kojima možete da „sakrijete“ pertle i time sprečite njihovo lelujanje na vetru i ometanje tokom vožnje.

moto, moto-čimze, moto-oprema, motor
Foto: Shutterstock/Aisyaqilumaranas

Koji tipovi obuće su za svakodnevnu vožnju, a koji su za stazu i duža putovanja, saznajte na ovom linku.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar