Vraćanjem kilometraže prevaranti mogu povećati vrednost polovnog automobila za nekoliko hiljada evra po vozilu, međutim Volkswagen i Audi kažu da oni već par godina koriste tehnologiju koja ovo skoro potpuno sprečava.
Nameštanje kilometraže danas je rutina i nudi se već od 50 evra. Policija pretpostavlja da je svakom trećem prodatom polovnjaku u Nemačkoj nameštena kilometraža.
Prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu, varajući kupce automobila ili lizing kuće. Procenjena ukupna šteta u Nemačkoj je oko 6 milijardi evra godišnje.
Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da kilometraža u automobilu mora da se čuva, a zakon se od septembra 2017. primenjuje na nove modele vozila, a od 2018. na sve nove automobile. Međutim, sve do danas nedostaje detaljan propis kako bi ta zaštita trebalo da izgleda i koje neutralno telo bi trebalo da je proverava.
Rezultat svega toga je da se varanje nastavlja ali ne na svim automobilima.
Prilikom pregledanja relevantnih web stranica s polovnim vozilima, stručnjaci ADAC-a primetili su da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.).
Čini se da su ovi modeli bolje zaštićeni od prevare s kilometražom od mnogih konkurenata. Razlog su novi kompjuterski čipovi s HSM-om (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže. Volkswagen najavljuje i dalje mere za sprečavanje nameštanja kilometara, navodi revija HAK.
Pogledajte listu polovnjaka na kojima se najčešće vraća kilometraža.
Bonus video: Opominjemo vozače i vadimo mač iz nove Kije Sportidž
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare