Vuk i Milena su spasili jedan, naizgled, sasvim običan Peugeot 205

Auto 01. sep. 202120:21
Podeli:
oldtimer, peugoet 205, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

Kao GTi, te njegov bliski rođak CTi, ili pak u Gentry verziji, Peugeot 205 je jedan od trenutno najtraženijih youngtimer automobila u Evropi, a suprotno svim tržišno-kolekcionarskim trendovima, Vuk i Milena su odlučili da spasu i svakodnevno voze jedan na prvi pogled sasvim običan Peugeot 205 iz 1991. godine.

Danas su moderni klasici malih dimenzija prerasli iz zabave za entuzijaste u igračke za kolekcionare, ostavljajući za sobom materijalno bezvrednu hrpu običnih automobila, kojima najčešće preostaje da se voze do neminovnog raspadanja.

Upravo zato, Milenina i Vukova odluka da nikad ne prepuste svog 205 zubu vremena, te da ga uvek tretiraju sa punom pažnjom ravna je herojskoj i odraz je čiste ljubavi, jer iako nema GTi natpis, crveni tepih ili kožna sedišta, ovaj mali Peugeot ima dušu lava.

oldtimer, peugoet 205, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

Naime, u pitanju je verzija sa 1.9l motorom od 105 konjskih snaga i sa automatskim menjačem. U odnosu na Gentry, Vukov i Milenin 205 se razlikuje po tome što nema kožna sedišta i klimu, dok su električni podizači stakala, te stakleni panoramski krov tu. Kako Vuk ističe, poreklo ovog Peugeota je misteriozno:

„Navodno, ovaj Peugeot je bio predviđen za tržište Japana, iz kontigenta koji je iz nekog razloga vraćen i prebačen na levi volan, ali konkretan podatak ne postoji.“ – kažu vlasnici.

Neke od priča govore da je to izvorno bio 1.9GTi sa motorom oslabljenim na 105 KS, dok su druge bliže Gentry teoriji, ali ono što se ovom malom Peugeotu ne može osporiti je da je pravi raritet, te lav u ovčijem runu.

oldtimer, peugoet 205, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

Kada su Vuk i Milena odlučili da vide u kakvom je stanju ovaj 205, sačekao ih je niz iznenađenja. Naime, filter vazduha nije postojao, dihtung glave je bio pojeden, a bilo je potrebno intervenisati i na kočionom sistemu. Ipak, osim potrošnih delova, sve ostalo je bilo zdravo, ali i dalje spremno za poboljšanja.

Kako je proteklo sređivanje, ali i kako se vozi mali i snažni „lavić“, saznajte u celokupnoj priči na ovom linku, gde je i velika foto-galerija.

Izvor: Autoslavia

Bonus video: Bizarni festival uništavanja automobila

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar