Model XC60 je jedan od najpopularnijih automobila švedske kompanije u Srbiji, a mi smo ovog puta testirali verziju B4 u vidu blagog hibrida sa dizelskim motorom. Komfor i bezbednost su velike prednosti ovog SUV-a, ali XC60 ima i nekoliko mana.
Druga generacija XC60, koja je izuzetno elegantno skrojena, pravi je dokaz da u Švedskoj SUV modele zamišljaju drugačije. Fokus je na bezbednosti, efikasnosti i praktičnosti, a većina kupaca bira upravo varijantu koju smo mi testirali.
Naravno, glavni rivali ovog modela su BMW X3, Audi Q5 i nedavno redizajnirani Mercedes GLC, ali tu su i neki drugi SUV-ovi vredni pažnje poput Jaguara F-Pace, Lexusa NX i Alfa Romeo Tonalea.
Kada se govori o dizajnu, spoljašnjost modela XC60 izgleda moderno, ali svedeno i minimalistički, baš kao što i očekujemo od Volvoa. Poslednji redizajn je doneo blage promene, ali je osnova ostala ista.
Dizajn
Na prednjem delu se ističu dnevna LED svetla u obliku „Torovog čekića“, velika maska hladnjaka i elegantno dizajniran branik. Bok automobila otkriva velike 20-inčne točkove, a pozadi se nalazi branik koji svojim oblikom imitira izduvne cevi, što nam se baš i nije svidelo.
Ipak, i pored činjenice da i dalje izgleda moderno, dizajn aktuelne generacije XC60 ipak počinje da pokazuje svoje godine.
Unutrašnjost
Kada se govori o unutrašnjosti, tu je priča sasvim drugačija. Izgled kokpita je moderniji od mnogih konkurenata, pa čak i onih iz Nemačke, a kabinom dominira vertikalno postavljeni centralni ekran od 9 inča. Ispred vozača se nalazi digitalna instrument tabla od čak 12 inča, na kojoj se mogu videti sve informacije o vožnji.
Premijum ugođaju doprinose i kristalna ručica menjača, kao i panoramski krov. Sedišta su elektro podesiva, imaju i električno podešavanje lumbarnog oslonca u četiri smera, a grejanje sedišta je dostupno i na zadnjoj klupi.
Boravak u Volvou XC60 je vrlo prijatno iskustvo, čak i na dužim putovanjima, ali treba napomenuti da smeštanje tri putnika na zadnju klupu može biti malo neudobno za putnika u sredini, pre svega zbog velikog centralnog tunela.
Što se prtljažnika tiče, on ima zapreminu od 505 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta stvara iskoristiv prostor od 1.410 litara.
Poređenja radi, Mercedes GLC ima zapreminu prtljažnika od 620 litara, BMW X3 550 litara, a Audi Q5 520 litara.
Motor i menjač
U ponudi švedskog SUV-a se nalaze benzinci, dizelaši i dva plug-in hibrida, a Volvo XC60 B4 je možda idealan izbor za većinu kupaca, jer nudi odličan kompromis između snage i potrošnje. Radi se o blagom hibridu, čiji električni motor funkcioniše kao starter-generator. Ako želite vožnju na struju, odaberite plug-in hibrid, jer kod verzije B4 elektromotor služi samo za smanjenje potrošnje i emisije štetnih gasova. Test plug-in hibridne verzije možete pogledati ovde.
Sa svojih 197 KS i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, ova varijanta donosi vrlo pristojne performanse, a do „stotke“ stiže za 8,2 sekunde, dok je maksimalna brzina, kao i kod ostalih automobila Volvoa, elektronski ograničena na 180 km/h. Fabrički deklarisanu potrošnju od 6,4 l/100 km je moguće ostvariti na otvorenom putu, ali ako uglavnom vozite u gradu, očekujte potrošnju od oko 8-9 l/100 km.
Automatski menjač sa osam brzina nije baš agilan, kao automatici kod nemačkih konkurenata. Njegov rad dosta zavisi od podešavanja modova vožnje, ali često ume da bude trom prilikom promene brzina. Ipak, za većinu vozača ovo neće biti problem, jer snagom ovaj Volvo može da nadomesti sporost menjača.
Vožnja
Ako vam je zabava u vožnji prioritet prilikom kupovine porodičnog SUV-a, Volvo XC60 možete u startu da preskočite. Ipak, ako mislite da je Volvo XC60 trom i nestabilan u krivinama, varate se. Vešanje je podešeno sa ciljem udobnosti, a ne sportske vožnje, pa je ponašanje na putu sasvim pouzdano i predvidivo.
Zbog toga je ovaj automobil izbor uglavnom porodica sa decom, jer obezbeđuje komfornu i bezbednu vožnju. Prianjanje je zaista impresivno, a tu pored 197 KS i 420 Nm dosta pomaže i AWD sistem pogona na sva četiri točka. U krivinama ima blagog naginjanja karoserije, što je i očekivano od automobila ovih dimenzija.
Bezbednost
Ako je Volvo po nečemu poznat u automobilskom svetu, to je bezbednost. XC60 je jedan od najsigurnijih SUV-ova današnjice, a testirani model pored svega što se očekuje na polju aktivne i pasivne bezbednosti, ima čak i vazdušne jastuke za kolena vozača, sistem zaštite od trzajne povrede i vazdušne zavese.
Sve sisteme za asistenciju vozaču je teško i nabrojati, ali treba napomenuti da ovaj XC60 uz pomoć Park Assista može sam da se parkira, a prilikom vožnje na auto-putu, adaptivni tempomat i sistem pomoći pri održavanju trake rade u paru, pa je omogućena i poluautonomna vožnja.
Cena
Ako želite da kupite Volvo XC60, raspon cena je ogroman, u zavisnosti od izbora motora i opreme. Testirani XC60 B4, sa brojnim dodatnim opcijama kao što su zatamnjeni zadnji prozori, Harman Kardon ozvučenje, panoramski krov, i Black Diamond Cut točkovi od 20 inča, košta čak 87.775 evra.
Ipak, u toku je akcijska ponuda, pa je ovako opremljen model moguće nabaviti za 66 do 68 hiljada evra. Opet previše ako mene pitate, u rangu nemačkih konkurenata, ali tržište je jednostavno poludelo, jer je za ovaj novac pre nekoliko godina mogao da se kupi i pristojno opremljeni XC90.
Zaključak
U poređenju sa nemačkim SUV modelima, Volvo XC90 se ističe po izuzetnom komforu i bezbednosti, pa je kao takav odlična alternativa za porodice sa decom.
Ipak, ako želite da vaš SUV stvarno bude Sport Utility Vehicle, nemačka konkurencija svakako pruža sportskiji utisak u vožnji. Cenom se Volvo XC60 ne razlikuje previše od premijum konkurenata, pa je izbor zaista stvar ukusa.
Sviđa nam se:
– Kvalitet unutrašnjosti
– Bezbednost
– Udobnost
Ne sviđa nam se:
– Cena
– Potrošnja
– Rad automatskog menjača
Bonus video: Vozili smo Volvo XC60 T8 u plug-in hibridnom izdanju