Foto: Nova.rs

Iako je ovaj model predstavljen pre više od dve godine, postoji razlog da ga testiramo sada, jer se radi o električnom automobilu inovativnog dizajna koji je postao pravi hit među evropskim kupcima. Korejska kompanija radi ozbiljan posao na polju elektrifikacije, ali i modernog dizajna, jer Ioniq 5 izgleda kao automobil budućnosti koji smo zamišljali pre 20 godina.

Na prvi pogled, ovaj električni Hyundai izgleda kao klasičan hečbek, ali njegove dimenzije pokazuju da se zapravo radi o krosoveru. Sa dužinom od 4.635 mm, širinom od 1.890 mm, visinom od 1.647 mm i međuosovinskim rastojanjem od 3 metra, sasvim je jasno da se radi o jednom prostranom porodičnom automobilu.

Foto: Nova.rs

Klirens od 16 centimetara i pogon na svim točkovima asociraju na terensku vožnju, ali retko ko će se usuditi da sa ovim automobilom krene u ozbiljne offroad izazove.

Foto: Nova.rs

S obzirom da se radi o električnom automobilu sa velikom baterijom, sasvim je jasno da će i ovaj model biti težak, a sa svojih 2.115 kilograma, Hyundai Ioniq 5 parira nekim od najvećih SUV modela. Primera radi, svega je pedesetak kilograma lakši od Audija Q7.

Dizajn

Svima je verovatno jasno da u današnjoj automobilskoj industriji dizajn ima mnogo veći značaj nego ranije, a taj trend je još zastupljeniji kod električnih modela. Proizvođači žele da nam prodaju automobil koji zbog pogona i baterije ima dosta veću cenu, pa dizajnerima daju slobodu da iskažu svoju inovativnost.

Foto: Nova.rs

Kada se Ioniq 5 prvi put pojavio, dizajnom je kupio mnoge kupce i predstavnike medija. Danas, ovaj Hyundai je i dalje pravi „magnet“ za poglede prolaznika, pa diskretno kretanje kroz grad baš i nije moguće jer će vas svi gledati.

Foto: Nova.rs

Nova platforma za električna vozila omogućila je i dizajnersku revoluciju, pa prednji deo karakteriše izostanak klasične maske hladnjaka, jer je za hlađenje elektromotora dovoljan samo mali otvor vazduha na samom braniku. Tako centralnu poziciju ima crni panel na čijim bokovima se nalaze izuzetno privlačna LED svetla, dok se ispod cele ove površine nalaze vertikalne svetlosne trake koje doprinose modernom izgledu.

Foto: Nova.rs

Pogled na bok automobila otkriva zanimljivu dijagonalnu dizajnersku liniju preko prednjih i zadnjih vrata, kao i ispupčene lukove točkova koji naglašavaju agresivnost ovog modela. Zadnji deo automobila je možda i najprivlačniji, sa zanimljivom grafikom LED svetala, agresivnim branikom, velikim natpisom naziva modela i spojlerom.

Foto: Nova.rs

U ovom slučaju, čak i pogled na krov automobila otkriva nešto novo, jer se tu nalaze solarni paneli koji dodaju nešto energije u bateriju tokom sunčanih dana, mada nemojte misliti da možete da se krećete isključivo uz pomoć sunca.

Unutrašnjost

Nova E-GMP platforma korejske kompanije za električne automobile donosi ozbiljnu prostranost u kabini. Baterija je smeštena u podu vozila, a elektromotori napred i pozadi, pa se unutar ovog Hyundaija vrlo komforno može smestiti čak i pet osoba.

Foto: Nova.rs

Zbog nove platforme nema ni potrebe za centralnim tunelom, pa vozački i suvozački prostor nema barijeru između sebe, a sa druge strane, putnik na srednjem delu zadnje klupe ima sasvim dovoljno prostora za noge.

Foto: Nova.rs

Testirani model u najvišem Ultimate paketu opreme donosi brojne prednosti, kao što su materijali visokog kvaliteta i veoma udobna sedišta koja se lako mogu pretvoriti u krevet. Tu je i naslon za noge koji se ispravlja kada se sedište prebaci u ležeći položaj, pa tokom punjenja možete malo i da dremnete.

Foto: Nova.rs

Što se zapremine prtljažnika tiče, ona je još jedan pokazatelj prostranosti ovog modela. Iako dva elektromotora i baterije ugrožavaju prostor, zapremina od 527 litara je sasvim dovoljna za potrebe prosečne porodice. Preklapanjem sedišta dobija se iskoristiv prostor zapremine 1.587 litara.

Foto: Nova.rs

Ioniq 5 ima i potpuno novi upravljač, a kabinom dominiraju dva ekrana: centralni displej infotejment sistema od 12,3 inča koji se nastavlja na digitalnu instrument tablu iste dijagonale.

Foto: Nova.rs

Infotejment sistem radi brzo i ima logičan interfejs, a tu su i fizičke komande za određene prečice i kontrolu klima uređaja. Ipak, određene funkcije poput grejanja sedišta i upravljača se kontrolišu putem ekrana osetljivog na dodir.

Pogon, baterija i domet

Hyundai Ioniq 5 je dostupan u nekoliko verzija, a mi smo testirali najsnažniju varijantu sa većom baterijom od 77,4 kWh. Model koji smo vozili prenosi 325 KS na sva četiri točka uz pomoć dva elektromotora, a o performansama ovog automobila dovoljno svedoči činjenica da od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 5,1 sekundu. Maksimalna brzina je 185 km/h, što je u rangu drugih električnih automobila. Ipak, ubrzanja su impresivna, pa je za svako preticanje potrebno svega 2 do 3 sekunde, zbog trenutne isporuke snage elektromotora.

Foto: Nova.rs

Što se dometa tiče, prema WLTP standardu Hyundai Ioniq 5 može da pređe 485 kilometara sa jednim punjenjem baterije, mada je realnije očekivati domet od oko 430 kilometara. Impresivna je brzina punjenja baterije, u slučaju ako možete da pronađete punjač od 350 kW, kakvih u Srbiji nema. Na ovom punjaču, baterija može da se dopuni od 10% do 80% kapaciteta za svega 18 minuta, dok je na punjaču od 50 kW za isti kapacitet potrebno nešto više od sat vremena.

Vožnja

Iako su performanse impresivne, Hyundai Ioniq 5 nije sportski automobil. U krivinama se oseća nešto veća težina i povišeno odstojanje od tla, pa dolazi i do naginjanja karoserije prilikom dinamičnije vožnje. Vešanje je podešeno mekše, pa je komforna vožnja zapravo bila i cilj korejskih inženjera. Automobil odlično upija neravnine, a čak ni prelazak preko rupa nije toliko neprijatan kao kod nekih drugih električnih automobila.

Vožnja ovog modela je jedno prijatno iskustvo, i to najviše u gradskim uslovima. Ioniq 5 ima četiri moda rekuperacije energije, a najsnažniji ima naziv i-Pedal, i omogućava vožnju samo uz pomoć pedale gasa. Automobil će se čak i zaustaviti bez dodira pedale kočnice, što pored maksimalnog generisanja energije koja se vraća u bateriju, olakšava i samo iskustvo vožnje.

Cena

Hyundai Ioniq 5 startuje sa cenom od 48.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za najslabiju verziju sa 170 KS i baterijom manjeg kapaciteta od 58 kWh. Model koji smo mi testirali, sa skoro duplo više snage i baterijom kapaciteta 77,4 kWh u najvišem paketu opreme Ultimate košta 66.990 evra. Treba napomenuti da možete da računate i na državnu subvenciju u iznosu od 5.000 evra.

Sviđa nam se:

– dizajn

– prostranost u kabini

– performanse

Ne sviđa nam se:

– cena

– ponašanje u krivinama

– ručica menjača

Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA