Volkswagen Grupa mogla bi da prebaci proizvodnju iz Nemačke i Istočne Evrope ukoliko se nestašica prirodnog gasa nastavi, a ovo je još jedan pokazatelj da bi ruska invazija u Ukrajini mogla da poremeti celokupnu evropsku industriju.
Ukoliko se nestašica gasa nastavi nakon ove zime, Volkswagen ima premeštaj proizvodnje kao jednu od opcija, saopštila je nemačka kompanija u četvrtak.
Najveći nemački proizvođač automobila ima fabrike u Nemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, koje su među evropskim zemljama koje najviše zavise od ruskog gasa.
„Kao srednjoročne alternative, fokusiramo se na veću lokalizaciju, premeštanje proizvodnih kapaciteta ili tehničke alternative, slično onome što je već uobičajena praksa u kontekstu izazova vezanih za nedostatak poluprovodnika i druge nedavne poremećaje u lancu snabdevanja“, izjavio je Geng Wu iz Volkswagen Consultinga.
Jugozapadna Evropa ili priobalne zone Severne Evrope, imaju bolji pristup pomorskom transportu tečnog naftnog gasa, pa bi proizvodnja mogla da se prebaci u neku od država ovih regiona, tvrdi portparol Volkswagena. Trenutno, nemačka kompanija upravlja fabrikama automobila u Portugaliji, Španiji i Belgiji, a to su zemlje koje imaju i velika skladišta gasa.
Volkswagen tvrdi da će u narednih 5 do 6 meseci uspeti da zadrži proizvodnju u Nemačkoj na stabilnom nivou, ukoliko ova država nastavi sa dopunom svojih gasnih rezervi, ali i da rastuće cene energenata i nestabilnost u lancima snabdevanja predstavljaju rizik za globalnu proizvodnju.
Podsetimo da je krajem jula Vlada Nemačke apelovala na građane i kompanije da štede gas na svaki mogući način, a najveći proizvođači automobila bili su primorani su da razmotre alternative koje su štetne za životnu sredinu. Tako se desilo da je VW kao energetski izvor koristio termoelektrane na ugalj nešto duže nego što je bilo očekivano.
Prelazak sa gasa na druga goriva, kao što su ugalj ili nafta, moguće je kratkoročno rešenje za kompanije sa gorionicima na licu mesta, ali Berlin mora da pomogne tako što će ubrzati izdavanje odobrenja za veće emisije štetnih gasova, kao što je ugljen-dioksid. Mercedes je saopštio da će zameniti svoje kombinovane elektrane na prirodni gas zelenom električnom energijom, ali nisu precizirali kojom vrstom. Kompanija iz Štutgarta je već smanjila potrošnju gasa u Evropi za 10 procenata, a saopštili su i da bi u Nemačkoj mogli da smanje unos gasa za 50 odsto ako dođe do regionalnog udruživanja.
BMW je već smanjio potrošnju gasa, ali bi dodatne uštede bile moguće samo u ograničenom periodu bez ugrožavanja proizvodnje. Prema njihovom mišljenju, ukoliko se ova situacija prolongira, fabričke trake bi morale u jednom trenutku da se zaustave.
Najveći svetski dobavljač delova, Bosch, ali i Audi, smanjiće temperaturu u kancelarijama i skladišnim prostorima, kako bi uštedeli na potrošnji gasa. Ipak, i oni tvrde da su ove mere samo kratkoročne i da bi dodatne uštede dovele do problema u proizvodnji, što bi imalo posledice na radnike ali i celokupnu industriju.
Pročitajte i zašto Nemci sve više zaobilaze Nemačku.
Bonus video: Pogledajte nove Dačije, test Toyote Aygo X i akciju sa Srbija relija
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare