Foto: Promo/Volkswagen

Kada je Arteon predstavljen 2017. godine, bio je elegantnija i oštrija verzija već pomalo dosadnog Passata. U gami nemačke kompanije je poslužio kao zamena za Passat CC, a nakon pet godina na tržištu, sada je interesantan izbor polovnog porodičnog automobila. Koliko košta u Srbiji, kako se vozi, da li je praktičan i i koliko troši?

U poređenju sa modelom Passat CC, Arteon je imao peta vrata, pa je na taj način postao grand coupe, umesto limuzine sa četvoro vrata. Raspon motora sastoji se od „svetog“ 2.0 TDI u verzijama sa 150, 190 i 240 KS, a u ponudi je i benzinska 1.5 TSI varijanta sa 150 KS, kao i dvolitarski benzinac sa 190 i 280 KS.

Foto: Promo/Volkswagen

Sa redizajnom prošle godine u ponudi se našla i plug-in hibridna verzija sa nazivom 1.4 TSI eHybrid koju pokreće 1,4-litarski benzinac koji u kombinaciji sa elektromotorom razvija 218 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Automatski menjač bio je opcija na dizelašima manje snage i 1,5-litarskom benzincu, dok su ga ostale verzije imale u standardnoj opremi. Što se pogona na svim točkovima tiče, on je bio standard kod najsnažnijih verzija, i opcija sa dizelom koji razvija 190 KS.

Foto: Promo/Volkswagen

Ipak, možda i najznačajnija karakteristika Arteona jeste njegov dizajn. Ovaj model izgleda vrlo elegantno, barem koliko to jedan Volkswagen može biti. Spreda se ističu izdužena Matrix LED svetla povezana LED svetlosnom trakom koja daje upečatljiv potpis, što je bila prava novost u odnosu na prethodnika, dok su i zadnja svetla bila izvedena u diodnoj tehnologiji.

Foto:Promo/Volkswagen

Svemu je dodato i dosta plemenitog hroma, na maski i okvirima prozora, linije branika su „ispeglane“, a sama velika maska hladnjaka ima manje, ali deblje horizontalne rešetke. Ipak, i pored atraktivnog dizajna, Volkswagen se nije odrekao praktičnosti.

Foto:Promo/Volkswagen

O tome svedoči i prtljažni prostor koji nudi 565 litara iskoristivog prostora, dok se zapremina obaranjem sedišta povećava na 1.632 litara. U tom slučaju se dobija i preko dva metra dugačak, i gotovo ravan pod, a nije zaboravljen ni otvor u sredini naslona zadnjih sedišta, za praktičan prevoz skija ili nekih drugih stvari veće dužine.

Foto:Promo/Volkswagen

Što se opreme tiče, tu je dosta zanimljvih gedžeta, kao što su daljinska kontrola, aktiviranje senzora zamahom noge ispod zadnjeg branika za otvaranje vrata prljažnika, poznati ambijent u kabini koji deluje estetski privlačno, kao i opciona ergonomska sedišta sa funkcijom hlađenja, grejanja i masaže. Pojedini primerci su takođe opremljeni adaptivnim tempomatom, a redizajn iz 2021. je doneo nov dizajn upravljača, presvučene otvore ventilacije i unapređeni infotejment sistem.

Foto:Promo/Volkswagen

Kada se govori o komforu, u vrhunskim sedištima se odlično sedi i ergonomija je sjajna. Pozadi putnici sede nešto niže nego u Passatu, ali mesta ima u izobilju, pogotovo za kolena. Padajuća linija krova ne ometa ulazak pozadi, ali zato smanjuje preglednost unazad, iako to ne bi trebalo da bude problem zbog senzora i kamera.

Foto:Promo/Volkswagen

Ono što nas uopšte ne iznenađuje, jeste činjenica da se na našim prostorima najčešće traži dvolitarski dizel motor, bez obzira na trendove odustajanja od dizela. Verzija sa 190 KS i 400 Nm je izbor mnogih, a dolazi sa dva SCR katalizatora koji smanjuju emisiju azotnih oksida do 80%. Ovaj motor je profinjen, iako nije u potpunosti nečujan, ali se u vožnji i te kako osete snaga i obrtni moment.

Foto:Promo/Volkswagen

Na volanu Arteona se oseti agilnost, posebno u Sport modu rada. Iznenađenja nema čak i kod brže vožnje kroz krivine bez obzira na gabarite, sa uvek solidanim nivoom komfora, ali je ipak auto-put područje gde Arteon najbolje pokazuje udobnost i performanse.

Foto:Promo/Volkswagen

Sa dvolitarskim TDI agregatom, Arteon ima i umerenu potrošnju. Ovaj model u proseku troši 6,5 litara na 100 kilometara, dok krstarenje pri brzini od 90 km/h troši 4 litre, a na auto-putu pri konstantnih 130 km/h potrošnja je 6 litara.

Što se polovnih primeraka tiče, cena startuje od 24.000 evra za one starije modele, sa većom kilometražom i slabijim dizel motorom, dok je za pristojno opremljen Arteon, sa 2.0 TDI agregatom koji razvija 190 KS, potrebno izdvojiti oko 30.000 evra.

Foto:Promo/Volkswagen

Kako piše Auto Klub, Volkswagen dugo nije imao ovako elegantan model koji se ne odriče praktičnosti na štetu elegantnog dizajna karoserije, a dizelski pogon pokazuje zašto je i dalje najbolji izbor.

Bonus video: Evo ko ne mora da kupuje prave zimske gume

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar