Ovo će neko vreme biti jedan od najekstremnijih pikapova na tržištu. Novi “ram 1500 TRX” pomera granice kada govorimo o veličini, snazi, ubrzanju, ali i tehnologijama koje nudi. Ovo vozilo ima čak i sistem koji detektuje da li su se sva četiri točka odvojila od tla tokom brze vožnje.
Da li su se Fordov novi “F150”, Tojotina “tundra” ili Ševroletov “sliverado” prepali? Možda bi trebalo.
Pored svih novotarija koje je američki pikap “ram” dobio i koje ćemo svakako navesti, smatramo da je u ovoj priči ipak važnije da krenemo od onoga što se nalazi ispod ogromne haube.
“Ram 1500 TRX” za munjevito kretanje i pokoravanje teških terena koristi Hemi V8 motor, zapremine 6,2 litre, koji može da razvije 702 konjske snage i ima obrtni moment od 880 Nm.
Za prenos snage na zadnje ili sva četiri točka zadužena je osmostepena automatika.
To, pored svega drugog, znači i da će ova grdosija moći da se vozi brzinom od gotovo 200 km/h. Ako vam to ne zvuči dovoljno impresivno za jedno radno, tovarno vozilo, možda vreme ubrzanja to promeni – do “stotke” veliki pikap se lansira za samo 4,5 sekundi.
Predator na točkovima može da prođe kroz vodu dubine 810 mm, a može da povuče 3,6 tona i da ponese 600 kg tereta u tovarnom prostoru. Prilazni ugao od 30,2 i silazni od 23,5 stepeni, kao i rastojanje od tla od čak 30 centimetara, dozvoljavaju ovom radnom vozilu da prolazi kroz vrlo teške terene.
Sve do sada navedene brojke “ram 1500 TRX” najavljuje svojim agresivnim dizajnom, sa širokim tragom točkova i mišićavom karoserijom. Ima vrlo upadljiv LED svetlosni potpis, novu aluminijumsku haubu sa otvorom za vazduh koji hrani gladan i veliki motor. Pozadi je smeštena velika kuka za vuču, kao i integrisani dupli završeci izduvnih cevi.
I pored sve sirove snage koju prikazuje, ovaj pikap je tehnološki napredan i digitalno pismen. Štaviše, u kabini ima i neke premijum elemente, što je retkost u segmentu radnih vozila.
Čitav enterijer obiluje sportskim detaljima, preko dizajna sedišta, zasečenog volana, ukrasa od aluminijuma, a pravi karakter pikapa otkriva selektor za odabir režima vožnje. “Ram TRX” nudi posebna podešavanja za vožnju po mokrom, snegu i po terenu, ali ima i “baja mode” koji je namenjen za brzu vožnju po makadamu. Tu je čak “launch control” opcija kako bi se ovaj pikap lansirao do 100 km/ što brže.
Zanimljiv sistem kojim je “ram” opremljen zove se “jump detection”. On putem senzora prati brzinu okretanja točkova i visinu vozila kako bi prepoznao da li se pikap odvojio od tla, i da bi sprečio da dođe do oštećenja delova oslanjanja usled doskoka. Sistem reaguje u milisekundi, modifikuje brzinu motora, snagu, obrtni moment, stepen prenosa, a podešava i delove ogibljenja pri “sletanju” kako bi “ram” nastavio da isporučuje optimalne performanse.
Ispred vozača je digitalna instrument-tabla, ali i “head-up” displej koji može da prikazuje više sistema istovremeno, uključujući upozorenje na promenu saobraćajne trake, održavanje vozila u traci, adaptivni tempomat, navigaciju, brzinu, stepen prenosa i tako dalje. Komandovanje se obavlja putem volana, ali i multimedijalnog sistema od 12 inča koji koristi “Uconnect” platformu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: