Novi hibridni pogonski sistem gradsku vožnju pretvara u prijatno iskustvo, a račun za gorivo će vam svaki put biti dobar podsetnik zašto je hibridni pogon pravi izbor. Sa druge strane, ova ušteda zahteva veće početno ulaganje.
Četvrta generacija najprodavanijeg modela japanske kompanije u Evropi zaista je veliki korak unapred. Novi Yaris izgleda znatno smelije i modernije od prethodnika, a u višim paketima opreme sa dvobojnom karoserijom i te kako privlači poglede prolaznika na ulici.
Toyota Yaris u najvišem paketu opreme dolazi sa krovom i stubovima u crnoj boji, a tu su i aluminijumske felne od 17 inča.
Četvrta generacija hibrida
Novi Yaris je konstruisan na TNGA-B platformi, a donosi i Toyotin hibridni pogon četvrte generacije. Radi se o kombinaciji benzinskog motora sa 3 cilindra, zapremine 1,5 litara koji raspolaže sa 92 KS, i elektromotora sa 80 KS i 141 Nm.
Ukupna snaga nije jednostavan zbir, pa Toyota Yaris Hybrid razvija maksimalnih 116 KS. Prilikom ubrzanja oseti se veliki obrtni moment elektromotora koji pomaže benzincu. Sa druge strane, u gradskoj vožnji, ukoliko ste nežni sa papučicom gasa, motor sa unutrašnjim sagorevanjem je uglavnom ugašen i Yaris se kreće isključivo na struju.
Sipaj i vozi
Osnovna prednost hibridnog pogona je ušteda goriva, a novi Yaris to dokazuje jer je u gradskim uslovima moguće ostvariti potrošnju koja je manja od 4 l/100 km. Ipak, mi Yarisa nismo štedeli pa je ekran bord kompjutera pokazao brojku od 4,7 l/100 km. Ako uzmemo u obzir da je ovo gradski automobil sa zapreminom rezervoara od 36 litara, to u praksi znači da nema potrebe za čestim odlascima na benzinsku pumpu.
Neobično zabavan
Nova platforma na koju je postavljen Yaris donela je 40% veću torzionu čvrstoću, što se oseća na putu. Naravno, hibridni pogon i CVT menjač nisu idealna kombinacija za brzu vožnju kroz krivine, ali sa Yarisom se zaista možete zabaviti.
Upravljivost kod hibridne verzije nije kao kod, recimo, Ford Fieste koja je najzabavniji automobil u ovom segmentu, ali je značajno unapređena u poređenju sa prethodnom generacijom Yarisa.
Oslanjanje je tvrđe nego kod benzinske verzije, pa hibrid nema problema sa nešto većom težinom u krivinama. Iako je značajno bolji u dinamičnoj vožnji nego pre, treba naglasiti da se novi Yaris ipak najbolje snalazi u gradskim uslovima.
S obzirom na to da smo vozili sve verzije Yarisa – i 1.0 sa 72 KS, kao i najsnažniji u ponudi 1,5 benzinac sa 125 KS, možemo da kažemo da se hibrid u vožnji razlikuje.
Konvencionalni modeli su znatno zabavniji, jer su lakši i imaju mekše podešeno oslanjanje, zbog čega direktno upravljanje posebno dolazi do izražaja. Uz to, ove verzije su bile opremljene manuelnim menjačem koji ih nije sputavao kao što to CVT radi u hibridu. Tako da, mi poene dajemo „običnim“ verzijama, a ne hibridnoj, makar kada govorimo o iskustvu vožnje.
Visoka cena, čak i sa subvencijom
Testirani Yaris jeste bio u najvišem paketu opreme, ali taj luksuz mora i da se plati, i to čak 26.990 evra. To možda jeste cena za koju možete očekivati porodični SUV, ali moramo priznati da na današnjem tržištu ovo i jeste realna cena za jedan hibridni gradski automobil sa svom mogućom opremom. Tu je i državna subvencija koja spušta cenu na 24.490 evra, a kome je to puno, Yaris Hybrid u osnovnom paketu opreme Luna može da se kupi i za 18.290 evra.
U ponudi više nema dizela, jer su pored hibrida dostupni isključivo benzinski agregati.
Kabina opravdava cenu
Pomak u poređenju sa prethodnom generacijom najviše se primeti u kabini. Materijali i završna obrada su na visokom nivou.
Instrument tabla je sada digitalna, a tu je i head-up displej dijagonale od čak 10 inča koji informacije o vožnji prikazuje na vetrobranskom staklu. Na centralnoj konzoli se nalazi ekran multimedijalnog sistema od 8 inča.
Sviđa nam se:
-mala potrošnja
-veliki broj bezbednosnih sistema
-kvalitet sedišta
Ne sviđa nam se:
-viša cena
-bučna kombinacija trocilindraša i CVT menjača
-prostor na zadnjoj klupi
Bonus video: Prvi kadrovi našeg testa nove Toyote Hilux u Severnoj Makedoniji
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: