Foto: Shutterstock

Jutros se nije video prst pred okom od magle, a danas ne vidimo krovove zgrada od zagađenja. Period koji je pred nama ne obećava, pa je zato važno da znamo savete koji će nam pomoći da lakše i bezbednije vozimo u uslovima smanjene vidljivosti, bilo da je reč o magli ili zagađenju.

Zaista nema ništa gore nego kada tokom vožnje ne vidimo prst pred okom. Bili preplašeni ili ne, svesni smo da se upravo u ovakvim situacijama događaju sudari. U gradskim zonama oni malo blaži, ali na otvorenom putu i oni najgori.

Brzina i nepromišljeno zaustavljanje u mestu su najgori neprijatelji tokom vožnje kroz maglu. Bez obzira na to što nam se ponekad učini da nije strašno voziti po magli, ne smemo da zaboravimo da u takvim uslovima mi u stvari previše kasno uočavamo druga vozila. A to je srž svih problema.

Foto: Shutterstock

Saznajte još:

Ona se odjednom iz magle stvore pred nama, pa ako vozimo brže nećemo stići da se zaustavimo. Uostalom, upravo je to razlog lančanih sudara koja se dešavaju po magli – odjednom se pre vama stvori vozilo koje stoji.

Zato bez preticanja, bez nepotrebnih promena pravaca, vozite brzinom kojom vozi i kolona.

Takođe, gustina magle nije svuda ista, pa možete pri većoj brzini naleteti na gusti oblak magle, a vremena za reakciju nećete imati.

Foto: Shutterstock

Naravno, ko shvati da je magla previše gusta da bi nastavio da vozi, najpametnije je da se isključi iz saobraćaja, ali što dalje od puta. Najgore je po magli stati u traci u kojoj ste.

Morate da stanete negde sa strane, van puta i osvetlite vozilo sa svi mogućim svetlima, od svetala za maglu do migavaca.

Pročitajte pet osnovnih saveta koji će pomoći vama, ali i drugim učesnicima u saobraćaju kada je napolju magla.

1.     Obavezno aktivirajte prednja svetla za maglu jer ona bacaju snop ka dole i šire da biste lakše videli gde se krećete. Nikad, ali nikad po magli ne palite duga svetla jer će biti još gore, budući da će ona osvetliti sve kapljice vlage u vazduhu i samo vas dodatno zaslepiti. Kada je magla pregusta, obavezno vozite i sa sva četiri migavca kako bi vas drugi vozači videli.

2.     Zadnje svetlo za maglu korstite samo i isključivo ako je vidljivost manja od 50 metara. U suprotnom ćete izludeti sve vozače iza vas, koji zbog previše šljaštećeg zadnjeg svetla za maglu neće videti ništa, što je vrlo rizično. U Nemačkoj se, primera radi, plaća kazna ukoliko vam je ovo svetlo aktivirano a vidljivost nije toliko ugrožena.

3.     Pravilna brzina i rastojanje od vozila ispred je tokom vožnje po magli najvažnije. Vozite što dalje od vozila ispred vas,  čak i 70 i 100 metara ako treba. Ako vozite blizu drugih vozila nećete uspeti da se zaustavite na vreme kada je potrebno, a po magli je sve moguće.

4.     Ako je magla toliko gusta da ne vidite gde vozite, približite se desnoj beloj liniji, a ako je nema, onda se vodite levom belom linijom (razumno blizu, ne po njoj). Ove linije će vam pomoći da održavate pravac.

5.     Pred raskrsnicom usporite, otvorite sve prozore, isključite radio, kako biste mogli da čujete da li neko nailazi, ako već ne vidite prst pred okom.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar