Kalifornijska kompanija električnih automobila Lucid je ove godine počela sa prodajom svog prvog luksuznog modela Lucid Air, i najavila da je to prva limuzina sa dometom od preko 800 kilometara. Sada je praktičnim testom utvrđeno da je, pored toga, Lucid Air automobil koji se i puni najbrže na svetu - za 20 minuta punjenja obezbeđuje domet od čak 500 km. Sa ovim podacima, direktno upire prstom u Teslin Model S. Zanimljiv podatak je da je osnivač firme Lucid jedan od bivših direktora kompanije Tesla.
S pravom kažemo da je Tesla u frci, jer Lucid Air se brže puni, ide dalje, a i lepši je.
Lucid Air je odmah na svom debiju postigao dva bitna rekorda. Osim što ima najveći deklarisani domet, Air se može pohvaliti i najbržim punjenjem baterija. Kako prenosi Index.hr, „Inside EV“ je testirao i potvrdio da se zaista radi o najbržem punjenju baterija u nekom automobilu.
Kao dokaz tu je snimak čitavog punjenja baterija, a koji pokazuje da je ovo prvi automobil sa snagom punjenja od 300 kW i više, i to u praksi. Doduše radilo se o kratkom periodu, a maksimalna snaga punjenja bila je čak 304 kW.
Kako je tekao praktični test pogledajte u videu:
Kako smo ranije pisali na našem portalu, čitava tehnologija razvija se u Lucid fabrici, a ističe se integrisanim i vrlo kompaktnim elektromotorima, menjaču i inverteru koji imaju na raspolaganju čak 900+ volti.
Električna limuzina je sa svega 0,21 cw i jedna od najaerodinamičnijih, a do 100 km/h stiže za samo 2,5 sekundi.
Posebno upadljiv je minimalistički enterijer sa četiri zasebna sedišta, obložen kvalitetenim materijalima i opremljen najsavremenijim tehnologijama za pomoć u vožnji. Raspolgaće sa 19 sistema asistencija u startu, 32 senzora, kamerama, kao i sa Lidar sistemom smeštenim napred.
Zanimljiv podatak je da je osnivač firme Lucid jedan od bivših direktora kompanije Tesla.
Takođe, deo upravljačkog borda su i kineski investitori, dok je Lucid dobio i finansijsku injekciju vrednu milijardu dolara od strane investicionog fonda Saudijske Arabije. Što se tiče cene, za osnovni Lucid Air ona počinje nešto ispod 80.000 dolara, dok najskuplja opcija ide i preko 170.000 dolara. Tako je i u cenovnom rangu direktni rival Teslinom Modelu S.
Bonus video: Čuje se kao trola, ali ide mnogo brzo – kako smo se proveli u vožnji električne Cupra zveri od 550 KS
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare