Da su automobili poskupeli, toga smo svi svesni, ali koliko je zapravo to poskupljenje najbolje se vidi na cenama malih, gradskih automobila koji su uvek bili najpristupačniji. I sada se za njih može reći da su najpristupačniji, ali ne i da su pristupačni.
Šta ćemo voziti u budućnosti? Građanima sa prosečnim primanjima nameću se jedino polovni automobili. Doduše, to više nisu vozila stara tri, četiri godine, već dosta starija. Kao i sve ostalo, automobili su poskupeli, a najviše nas boli rast cena vozila koja su nam bila najpristupačnija – mikro i malih gradskih automobila.
Ispod one magične granice od 10.000 evra nema više novih automobila, o čemu je naš portal već pisao. Čak je i osnovna Dacia Sandero na domaćem tržištu premašila brojku od 15.000 evra.
Koliko su porasle cene malih automobila? Nemački automobilski klub ADAC objavio je cene 2020. i 2023. godine na nemačkom tržištu. Razlike su ogromne, jer je većina automobila dramatično poskupela.
Tako je mali Fiat 500 pre tri godine koštao 12.990 evra, a danas je 16.990 evra (osnovna verzija), Peugeot 208 je koštao 15.099 evra, a sada za njega treba platiti 22.050 evra, Opel Corsa je koštala 14.042 evra, a danas je 18.280 evra, za Mini je trebalo izdvojiti 17.254 evra dok danas košta 26.900 evra, a čak je i Renault Twingo na 16.100 evra (2020. godine – 10.128 evra). Početni VW Polo košta 20.830 evra (2020. godine 15.139 evra).
Električni automobili su takođe drastično poskupeli: Električni Fiat 500 sada košta 30.990 evra, Peugeot e-208 ima cenu od 35.350 evra, a Opel Corsa-e iznosi 36.395 evra… Kako piše Revija HAK, poskupljenje uglavnom iznosi više od 20 odsto.
Bonus video: Vozili smo Renault Clio u hibridnom izdanju, evo šta nam se svidelo, a šta nije
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare