Nemojte nas shvatiti pogrešno, svako ima pravo da vrednuje svoj automobil koliko želi, a da li će ga prodati ili ne, to je već druga priča. Ipak, pojedine cene na oglasima polovnih automobila nas šokiraju u poslednje vreme, pa smo rešili da proverimo kako se na tržištu polovnjaka kotira Zastava 750 i izdvojili smo pet najskupljih.
Proizvodnja „Fiće“ počela je davne 1955. godine u Kragujevcu, pa su pojedini primerci već duboko zagazili u godine oldtajmera. Tako misle i pojedini vlasnici, pa svoje Zastave 750 cene kao da se radi o nekom egzotičnom modelu iz prošlosti, a ne o automobilu koji ponegde u Srbiji i dalje služi kao osnovno prevozno sredstvo.
Naravno, tu je i Zastava 850 sa nešto većim motorom, ali ovaj primerak je bio redak i u prošlom veku, pa je razumljivo da ih nema puno na oglasima. Ipak, najskuplja Zastava 850 koju smo pronašli je iz 1984. godine, prešla je 50.000 kilometara, a dostupna je po ceni od 2.800 evra koja nije fiksna.
Međutim, to nije ništa naspram pojedinih vlasnika Zastave 750, koji su cenu digli tako puno da za isti novac možete kupiti i potpuno novi automobil. Zbog autorskih prava nećemo objaviti fotografije ovih modela, ali ih je vrlo lako naći na domaćim oglasima polovnih automobila.
5. Zastava 750 (1982) – 6.500 evra
Svi volimo popuste, zar ne? Toga je očigledno svestan i vlasnik ove „Fiće“ stare 40 godina, pa je sa 7.000 evra cenu spustio na 6.500. Doduše, radi se o fiksnoj ceni, a za taj novac dobijate dobro očuvan primerak koji je prešao svega 14.000 kilometara.
4. Zastava 750 (1979) – 8.000 evra
Sledeći primerak je prema rečima vlasnika, „kompletno restauriran“. Prešao je 50.000 kilometara što i nije puno za 43 godine, ali dosta više od nešto jeftinijeg „Fiće“ na petom mestu ove liste. Ipak, cena nije fiksna pa se čini da bi vlasnik mogao da proda svog mezimca i po nešto razumnijoj ceni.
3. Zastava 750 (1979) – 9.500 evra
Ovaj „Fića“ je u svom originalnom izdanju, nije restauriran niti farban, a čak su i svi pneumatici originalni. Sa pređenih svega 12.000 kilometara predstavlja jedan redak i očuvan primerak, a poslednji put je bio registrovan još za vreme SFRJ. Možda bi i cena bila u redu da je u nemačkim markama koje su tada bile aktuelne.
2. Zastava 750 (1974) – 12.600 evra
Ovaj primerak možda nije najskuplji, ali je najviše besmislen. Da, automobil jeste star skoro 50 godina, ali je prešao 83.000 kilometara i ne razlikuje se mnogo od drugih „Fića“ koje smo donedavno svakodnevno viđali na ulicama. Ipak, i vlasnik verovatno smatra da je preterao jer cena nije fiksna, a ova Zastava 750 se već nekoliko meseci nalazi na oglasima.
1. Zastava 750 Kontraš (1958) – 15.300 evra
Prema rečima vlasnika, radi se o verziji koja je proizvedena u Kragujevcu pre 64 godine sa oznakom „Fiat 600“, a koja je u potpunosti restaurirana. Sa svega 5.000 pređenih kilometara dođe se do računice da je ovaj „Fića“ u proseku vožen 78 kilometara godišnje. Zaista se radi o izuzetnom oldtajmeru, ali biće potreban jedan ozbiljan zaljubljenik i kolekcionar da bi prodavac uspeo da proda svog četvorotočkaša po ceni od 15.300 evra.
Koje polovnjake je gotovo nemoguće prodati, saznajte ovde.
Bonus video: Vozimo Yaris Cross, rešavamo misterije kružnih tokova i udarnih rupa
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare