Pametni telefoni su trenutno opremljeni posebnim profilima i podešavanjima za vožnju, ali Google veruje da bi korišćenje funkcija telefona trebalo da bude ograničeno kada sednete za volan automobila.
Google u novom patentu objašnjava da bi pametni telefoni vozačima trebalo tokom vožnje da pružaju isključivo informacije o navigaciji. Osim navigacije, ostale mogućnosti bi trebalo da budu blokirane kako bi se smanjilo ometanje, piše Autoevolution, a prenosi N1.
Nova tehnologija pod nazivom „sistemi, uređaji i metodi za kontrolu rada prenosnih ekrana tokom rada vozila“ pokriva široku lepezu proizvoda, uključujući pametne telefone, ali i naočare kao i pametne satove.
Koristeći integrisane senzore, centralni sistem bi mogao da odredi da li korisnik upravlja vozilom, bez obzira na to da li je reč o automobilu, motociklu, biciklu ili helikopteru.
Kada se vozilo pokrene, senzori prenose podatke sistemu. Pristup ekranu se automatski ograničava, sprečavajući korišćenje pametnih uređaja sve dok se vozilo ne zaustavi.
Google je svestan toga da bi u nekim slučajevima korišćenje uređaja čak moglo da bude preporučljivo tokom vožnje. Na primer, pametne naočare mogu da pomognu vozačima, pa kompanija tvrdi da se može dopustiti prolaz informacija o navigaciji. Tako bi pametne naočare mogle da prikažu rutu na svojim ekranima, ali osim toga, ostatak sadržaja bi bio blokiran.
Naravno, korisnik i dalje može da zaobiđe nametnuta ograničenja kada je to potrebno. Metoda može da poseduje različite opcije, poput dugotrajnog pritiskanja određenog tastera za deaktiviranje ograničenja i dopuštanja redovne upotrebe uređaja.
Ipak, vozačima i dalje ostaje kontrola uređaja glasovnim komandama, koji omogućavaju interakciju sa pametnim uređajima kada su ekrani zaključani. Ovaj pristup je već dostupan kod sistema Android Auto, gde su određene funkcije, uključujući tastaturu, zaključane kada je vozilo u pokretu. Vozači i dalje mogu da kontrolišu navigacioni sistem ili reprodukciju muzike glasovnim komandama, jer im je dozvoljeno da promene pesmu, postave novo odredište ili uspostave poziv bez dodirivanja ekrana.
Ograničenja bi trebalo da smanje ometanje za volanom, posebno jer slanje poruka tokom vožnje i dalje predstavlja veliki problem širom sveta. Prethodna istraživanja su pokazala da bi čak i infotejment sistemi automobila mogli da postanu izvor distrakcije, s obzirom na to da vozači često gledaju ekran tražeći informacije.
Usvajanje glasovnih komandi je napredovalo u poslednjih nekoliko godina, pa su Google i Apple pokušali da ažuriraju svoje sisteme za naprednije mogućnosti u automobilu. Google Assistant sada može da kontroliše više funkcija vozila, uključujući i sistem klimatizacije. Glasovne komande poput „postavi temperaturu na određeni nivo“ omogućavaju vozačima podešavanje klime bez skidanja pogleda sa puta. Slično iskustvo će takođe biti dostupno na Apple CarPlayu kada ove godine debituje verzija najnovije generacije.
Bonus video: Treba li kažnjavati vozače koji previše koriste infotejment u vožnji?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare