Češki proizvođač je proširio ponudu svog bestselera sa još jednim pogonom. Reč je o novom blagom hibridu 1.0 TSI e-TEC koji kreće u prodaju.
Četvrta generacija Škodine “oktavije” širi svoju ponudu agregata, pa se snažnim benzincima, dizelašima, kao i plug-in hibridima, pridružuje i još jedan efikasni motor. Radi se o jednolitarskom blagom hibridu e-TEC, koji razvija 110 KS.
Za razliku od Škodinog iV pogona, e-TEC koristi 48-voltnu tehnologiju, što znači da motor sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto sa alternatorom, sarađuje sa elektromotorom, koji ujedno radi i kao generator sa 48-voltnom baterijom.
Ovaj blagi hibridni sistem brinuće o svim električnim potrošačima u vozilu, i tako će rasteretiti benzinski agregat. Takođe, ovaj sistem omogućava da se motor ugasi u potpunosti, a da recimo klima-uređaj, audio-sistem, svetla i drugi potrošači mogu da nastave da rade.
Uz to, blagi hibrid će skladištiti energiju prikupljenu kočenjem u bateriji, koju će koristiti za pomoć benzinskom motoru u vidu električnog “boosta” kada god je to potrebno. Trocilindarski motor od 110 KS je i dodatno olakšan, opremljen je turbo-punjačem varijabilne geometrije i omogućava da maksimalni obrtni moment bude dostupan za 35 odsto ranije nego što je to slučaj kod konvencionalnih agregata.
Zanimljivo je da će novi motor standardno biti uparen sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Ujedno ova “octavia” će biti i prvi Škodin model sa mHEV pogonom, odnosno prvi blagi hibrid. Posle ove verzije stiže i snažnija, koja kombinuje rad 1,5-litarskog benzinca od 150 KS.
Podsetimo da su ovakvi motori osnovi nivo elektrifikovanih pogona, a da je u Škodinom slučaju tu “iV” gama vozila koja obuhvata plug-in modele, kao i one na struju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: