"Model 911 je ikona koja nikad neće postati potpuno električni model", izjavio je šef Poršea Oliver Blume, istakavši da će kultni model prihvatiti određeni stepen elektrifikacije, ali će se koristiti tehnologija sa prototipa Hybrid Le Mans 919.
Iako je Porsche nedavno najavio da će do 2030. godine elektrifikovati 80 odsto svojih modela, obožavatelji kultne 911-ice mogu da odahnu, jer je izvršni direktor Oliver Blume rekao da se to ne odnosi na nju.
911-ica je ikona Porschea i biće poslednji model koji ćemo elektrifikovati, ako se to uopšte ikad i desi.“ Nastavićemo da razvijamo 911 s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem“, rekao je Blume. „Koncept 911 ne dopušta potpuno električni automobil jer imamo motor smešten pozadi. Kada biste stavili težinu baterije nazad, ne biste mogli da vozite automobil.“, prenosi Jutarnji.
Model 911 će činiti većinu od 20% modela nemačkog brenda koji neće biti elektrifikovani 2030. godine. Ljubitelji 911-ice možda će morati da prihvate određeni stepen elektrifikacije, iako je Blume rekao da će se kod eventualne implementacije koristiti lekcije naučene na prototipu Hybrid Le Mans 919.
Elektrifikacija je već primenjena na mnogim modelima marke, uključujući plug-in hibride Cayenne i Panamera, kao i potpuno električni Taycan. Iako manji Macan još uvek nema hibridni pogonski sklop, očekuje se da će uskoro postati potpuno električan. Slično tome, očekuje se da će 718 Cayman i Boxster uskoro dobiti elektrifikovane verzije.
Porsche, međutim, svoj fokus nije ograničio samo na razvoj električnih vozila. Nedavno su najavili veliku investiciju u istraživanje sintetičkih goriva čiji bi uticaj na okolinu mogao da bude sličan onom kod električnih automobila. Gorivo bi takođe moglo da se koristi u bilo kom Porscheu do sada proizvedenom, što je važno jer nemački proizvođač na svoju istoriju gleda kao na jedan od glavnih aduta.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare