Problemi za Teslu se gomilaju, a osim toga što je iza njih možda i najgora godina do sada, u Kaliforniji je usvojen zakon kojim im se zabranjuje reklamiranje ključne funkcije njihovih vozila.
Američka savezna država Kalifornija je usvojila zakon prema kojem Tesla u toj državi od sledeće godine više neće moći da reklamira svoje automobile kao potpuno samovozeća vozila.
Novi zakon je potpisao guverner Kalifornije Gavin Newsome, a glavni cilj je da se spreči lažno oglašavanje da su Teslini automobili u potpunosti autonomni u vožnji, što nije tačno.
Naravno, lobisti Tesle su se borili protiv predloga tog zakona, govoreći da oni već upućuju kupce na ograničenja tehnologije autonomne vožnje. O nedostacima FSD (Full Self Driving) softvera smo već pisali, a vlasnici Tesle u SAD moraju da doplate 15.000 dolara za korišćenje ovog sistema.
Tesla je naravno poručila vozačima da, bez obzira na mogućnosti softvera, uvek trebaju da budu fokusirani na dešavanja u saobraćaju i da budu spremni da preuzmu upravljanje u svakom trenutku, piše zimo.dnevnik.hr.
Novi zakon sprečava bilo kog proizvođača ili trgovca da „obmanjujuće imenuje ili reklamira“ funkcije autonomne vožnje, ali i propisuje da moraju da „dostave kupcu ili vlasniku obaveštenje za potrošača koje opisuje funkcije i ograničenje tih funkcija“.
„Ovaj zakon povećava sigurnost potrošača zahtevajući od trgovaca i proizvođača koji prodaju nova vozila opremljena funkcijom poluautonomne pomoći u vožnji da daju jasan opis mogućnosti i ograničenja tih funkcija“, izjavila je kalifornijska senatorka Lena Gonzales.
Tesla je dugo tvrdila da je njihov autonomni softver u tekućem razvoju i da su njihova vozila, uglavnom, još uvek bezbednija od konkurencije. Da američkoj kompaniji ne ide baš najbolje ove godine, svedoči i ogroman pad vrednosti njihovih akcija, a koliko je Tesla izgubila na vrednosti, pročitajte ovde.
Bonus video: „Tesla vas bezbedno vozi do kućnog praga“ – Pa ne baš uvek