Ultramoderni i klimatski prihvatljivi brodovi norveške kompanije Havila Kystruten neće prevoziti električne, hibridne, a ni automobile na vodonik na svojim putničkim i turističkim linijama. Mogući požari na ovim automobilima zahtevaju mnogo veću i komplikovaniju akciju spašavanja.
Iz bezbednosnih razloga, na celoj deonici između Bergena i Kirkenesa dozvoljen je samo prevoz automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, bez hibirdnih opcija. Prema saopštenju za javnost Havile Kystruten, Proactima AS je sprovela analizu rizika takvog prevoza automobila. Na osnovu toga, Havila Kystruten je odlučila da se samo automobili i motorna vozila koja koriste fosilna goriva mogu prevoziti na brodovima kompanije, u odabranim lukama duž obalne rute.
To znači da se u brodovima ne mogu prevoziti električni, hibridni automobili i automobili na vodonik.
Paradoksalno, brodovi kompanije Havila Kystruten opremljeni su najvećim baterijskim paketima na svetu na putničkim brodovima i ekološki su najprihvatljiviji brodovi koji plove obalnom rutom. Izvršni direktor Havila Kystruten, Bent Martini, razume da se mogu postaviti pitanja zašto se ekološki prihvatljivija vozila ne mogu prevoziti.
„Reč je o čistoj bezbednosnoj proceni, a zaključak analize rizika pokazuje da bi eventualni požar na benzincima i dizelašima mogli da podnesu sistemi i posada koju imamo na brodu. Mogući požari na električnim, hibridnim ili automobilima na vodonik zahtevali bi dodatne spoljne napore spašavanja i mogli bi da ugroze ljude na brodu i same brodove. Bezbednost shvatamo ozbiljno i to je naravno rizik koji ni pod kojim okolnostima nismo voljni da preuzmemo“, kaže Martini.
Kako piše revija HAK, Norveška je država u kojoj više od 50 odsto tržišta novih automobila čine električna vozila.
Ne treba zaboraviti ni veliki požar koji je buknuo i zbog kog je potonuo brod Felicity Ace, a kada su izgoreli mnogobrojni skupoceni automobili.
Bonus video: Vozili smo prvi električni Renault Megane E-Tech