Moderni automobili imaju mnoge senzore koji detektuju razne probleme sa vozilom, ali do sada nije postojala tehnologija koja bi registrovala oštećenje baterije električnog automobila.
Mnogi proizvođači električnih automobila na razne načine pokušavaju da zaštite bateriju od udarca i oštećenja, ali bi bilo dobro da postoji i određeni senzor koji bi registrovao probleme sa baterijskim pakovanjem.
Sada je Continental je razvio je sistem senzora sa nazivom Battery Impact Detection (BID). Baterije su uglavnom odlično zaštićene od spoljnih uticaja, ali zato što se uglavnom nalaze u podvozju automobila, postoji rizik od penetracije određenih predmeta sa kolovoza. Baš zbog toga je predstavljen BID sistem senzora koji detektuje svako fizičko oštećenje baterije.
Na putu se mogu naći razne stvari koje mogu oštetiti bateriju, poput užadi za vuču, kamenja i komada metala koji mogu oštetiti pod automobila. Ukoliko neki komad zapravo udari u podvozje automobila, postavlja se pitanje u kom trenutku će se vozač odlučiti da ode do servisa kako bi proverio da je sve u redu. Po svemu sudeći, većina vozača ne bi ni videla potrebu za tim ukoliko se automobil ponaša normalno i ako nema neke lampice upozorenja.
BID sistem detektuje svaki udarac u donji deo vozila putem senzora pritiska. Čak može i da klasifikuje vrstu udarca koje je pretrpelo podvozje, i ukoliko detektuje da je integritet baterije narušen, upozorava vozača. Ova tehnologija takođe može precizno da prikaže gde je baterija oštećena i da pošalje informaciju sistemu kontrole baterije, koji zatim može da isprazni ćeliju u tom području kako bi se izbegla šansa da se desi požar.
Pored udaraca pri velikim brzinama, BID takođe prepoznaje situacije pri nižim brzinama, na primer kada donji deo automobila zakači ivičnjak. U tom trenutku, BID može da pošalje informaciju sistemu varijabilnog vešanja da podigne automobil na trenutak kako bi se izbegla prepreka. Senzori pritiska su „pozajmljeni“ od sistema zaštite pešaka, koji postoji već više od 10 godina. Senzori se sastoje od silikonskih cevčica ispunjenih vazduhom koje se nalaze na dnu odeljka za baterije.
Podsećanja radi, ova kompanija razvila je i sistem Current Sensor Module (CSM), koji pruža precizne procene brzog punjenja i temperature, a cilj ove tehnologije je duži život baterije. Kada se baterija puni, odnosno kada je automobil priključen na brzi punjač, a zatim se brzo prazni dinamičnom vožnjom, temperatura baterije raste. Kada se to desi, temperatura mora da bude kontrolisana kako bi se izbeglo oštećenje.
Bonus video: Testirali smo nove Continental gume
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram