Oglas
Oštar sportski dizajn, veliki spojleri i karoserijski oblik kupea ili kabrioleta uglavnom asociraju na brz automobil, ali smo već naučili da automobilski proizvođači često na ovaj način varaju svoje kupce.
Izgled ume da zavara i ne znači uvek da će automobil, ako izgleda agresivno, zapravo imati odlično ubrzanje ili maksimalnu brzinu. Tim povodom našli smo deset automobila koji po našem mišljenju izgledaju kao da se radi o izuzetno brzim mašinama, a zapravo su sasvim suprotno od toga.
Toyota Celica
Ovaj model ima oblik sportskog kupea, pa čak i otvor na haubi i dizajnerske linije koje naglašavaju da se radi o pravom sportisti, ali Celica nikada nije uspela da oduševi na polju performansi.
Toyota Celica je počela sa 1,8-litarskim agregatom sa 145 KS koji je nastao na bazi pogonske jedinice Yamahe. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Toyotinom kupeu bilo je potrebno 9 sekundi, a u slučaju dugačke piste, mogao je da dostigne i maksimalnih 205 km/h. Ipak, Celica je bila vrlo upravljiv automobil i ostaće poznata kao sportski automobil za početnike.
Delorean DMC-12
DMC-12 je automobil koji je više upamćen po filmskim nastupima nego po performansama. U početku je trebalo da bude lakši i snažniji, ali je proizvodna verzija, umesto Fordovog V6 motora koji je pokretao koncept, dobio 2,85-litarski V6 agregat Peugeota.
Sa svojim futurističkim izgledom i čudnim vratima, DMC-12 je izgledao kao superautomobil, ali sa svega 130 KS na čak 1.230 kilograma težine, ovaj model je do stotke stizao za čak 10,5 sekundi.
Hyundai Coupe
Sportski kupe korejske kompanije dobio je na popularnosti nakon redizajna 2005. kada je dobio nova svetla i nešto drugačiju karoseriju.
Hyundai Coupe je ciljao mlađe kupce, ali ne i one koji vole brzinu. Osnovni motor zapremine 1,6 litara razvijao je trivijalnih 103 KS, što je značilo da je ubrzanje od 0 do 100 km/h čak 11,5 sekundi, dok je maksimalna brzina bila 185 km/h.
Ford Mustang King Cobra
Kada je kriza sa gorivom dostigla svoj vrhunac 1974. godine, Ford je rešio da predstavi novi Mustang koji bi mogao da balansira između potrošnje i performansi. To je dovelo do razočaravajućih brojki, jer su kupci mogli da nabave 2,3-litarski agregat sa četiri cilindra i 89 KS, ili 2,8-litarski V6 sa 106 KS, dok je iz ponude izbačen petolitarski V8.
Snažnija, V6 opcija je dovela do toga da je Mustang na nivou performansi Peugeota 504, jer mu je do stotke bilo potrebno čak 13 sekundi, a uz puno napora mogao bi da postigne i 160 km/h.
Hyundai Veloster
Korejska kompanija je 2012. predstavila Veloster kao rivala modelu VW Scirocco. Veloster je imao atraktivan dizajn kupea sa troje vrata, pa čak i vrlo dobro upravljanje i stabilnost na putu, ali ga je izdao motor.
Sa 1,6-litarskim benzincem koji je na prednje točkove prenosio svega 140 KS, Veloster je imao razočaravajuće performanse i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10 sekundi. Kasnije je predstavljena i snažnija, turbo verzija kako bi se nadoknadilo na polju snage.
Mazda MX-5
Miata je izbor mnogih koji žele pristupačan sportski automobil, pre svega zbog izuzetnog upravljanja koje je omogućeno rasponom težine u odnosu 50:50. Nažalost, MX-5 nikada nije bio brz automobil.
Na početku prodaje, tu je bio atmosferski 1,6-litarski benzinac sa 116 KS, koji je omogućavao ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,4 sekundi, a kasnije je Mazda uvela i snažniji 1,8-litarski agregat koji je imao 15 KS više.
Porsche 924
Model 924 nikada nije ni trebalo da postane Porsche, već Audi ili Volkswagen, ali je VW odustao od tog projekta.
Iz nekog razloga, 924 je pokretao Volkswagenov dvolitarski motor sa 125 KS iz njihovih kombija, što je značilo da je ubrzanje od 11 sekundi do stotke bilo razočaravajuće, kao i maksimalna brzina od 200 km/h ukoliko ima dovoljno prostora za to.
Smart Coupe
Smart nije poznat po proizvodnji sportskih automobila, ali kada su predstavili Coupe 2003. godine, bio je to obećavajući koncept sa svega 790 kilograma.
Sa malim agregatom od 660 kubika koji razvija 81 KS, i sporim poluautomatskim menjačem sa tri brzine, Smart Coupe je do stotke stizao za nešto više od 11 sekundi. Kasnije je predstavljena i Brabus varijanta sa 102 KS, ali bez ručnog menjača, i dalje je bio spor, jer mu je od 0 do 100 km/h bilo potrebno 10 sekundi.
Fiat X1/9
Mnogi su ga proglasili „narodnim Ferrarijem“, ali Fiat X1/9 ipak nije ispunio očekivanja ljubitelja sportskih automobila. 1,3-litarski agregat sa 75 KS jednostavno nije bio dovoljno snažan, pa je ubrzanje do stotke trajalo čak 12,8 sekundi.
Kasnije je X1/9 dobio snažniji 1,5-litarski motor sa 85 KS, ali sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h od 11,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 180 km/h, i dalje je bio vrlo spor.
Porsche 914
Volkswagen je želeo da napravi nešto novo, a Porscheu je bio potreban automobil koji će naslediti 912, pa je tako, u zajedničkom poduhvatu, nastao 914.
Dizajn je bio aerodinamičan sa podignutim lukovima točkova, ali ipak, performanse su razočarale. Kako piše Autocar, iza vozača je bio smešten Volkswagenov 1,7-litarski agregat sa svega 80 KS, pa su ubrzanje od 0 do 100 km/h od 13,3 sekunde i maksimalna brzina od 185 km/h predstavljali pravu muku za Porsche 914.
Bonus video: Najveći blamovi sa snimanja naše automobilske emisije
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare