Uprkos tome što se na brojnim vozilima otvori za gorivo razlikuju, pa i sami "pištolji", i dalje se dešava da vozači na benzinskoj pumpi u brzini sipaju pogrešno gorivo, a u poslednje vreme se dešava da se u rezervoaru nađe AdBlue. Sve ovo su recepti za katastrofu, ali postoje i neka rešenja na koja možete da se oslonite.
Uzeli ste službeno vozilo, pozajmili automobil od prijatelja, iznajmili ga od rent a car agencije koje ima dizel motor, a vi benzinca, pa ste po automatizmu sipali benzin. Postoji veliki broj razloga za sipanje pogrešnog goriva u rezervoar, a problemi mogu biti ozbiljni.
Ukoliko imate sreće, i odmah shvatite da ste u dizelaša sipali benzin, odmah stanite i ne startujte motor. Pozovite pomoć na putu koja će ispumpati gorivo iz rezervoara pre nego što krene da prodire u ključne delove pogonskog sistema. U suprotnom, ako uključite motor i krenete sa vožnjom, očekuje vas katastrofa. Ulazak benzina u osetljivi sistem dizelskog motora mogao bi da dovede do skupih popravki, kao što su zamena pumpe visokog pritiska, dizni, cevi za gorivo i rezervoara. Benzin nema sposobnost dizela da deluje poput lubrikanta u sistemu ubrizgavanja, i baš zbog toga stradaju dizne i pumpa.
Ako ste u benzinca sipali dizel gorivo, šteta će biti manja, ali je svakako bolje ispumpati gorivo iz rezervoara ukoliko niste startovali motor. Ipak, može doći do oštećenja dizni ako nastavite vožnju, a u tom slučaju najbolja opcija je konsultacija sa serviserom.
Međutim, pored ovih greški vozača, poslednih godina pojavila se i nova opasnost.
Poslednjih godina pojedini vozači slučajno u otvor za dizel gorivo sipaju AdBlue tečnost, koja služi za smanjenje emisija azotnih oksida kod dizel motora. AdBlue je mešavina uree i vode, pa zato deluje korozivno, i samim tim je učinak nešto drugačiji nego kada se sipa pogrešno gorivo. Šteta se teško može izbeći nakon što u rezervoar sipate AdBlue, a najčešće mora da se menja kompletan sistem ubrizgavanja.
Kako piše Revija HAK, sipanje AdBlue tečnosti u otvor za gorivo je jedna od najgorih i najskupljih kombinacija u praksi. Zbog toga proizvođači automobila često izbegavaju da se otvori za punjenje AdBluea nalaze neposredno pored otvora za gorivo, pa se čep za AdBlue često može naći u prtljažniku ili u motornom prostoru kod nekih modela, kako bi se smanjila šansa da vozač ovu tečnost sipa u rezervoar za gorivo.
Pročitajte i koje su još popravke automobila papreno skupe.
Bonus video: Pogledajte nove Dačije, test Toyote Aygo X i akciju sa Srbija relija