Privlačne dizajnerske linije, prepoznatljiv izgled i veliki izbor pogonskih jedinica donele su gradskom modelu francuske kompanije popularnost u meri kakvu Ford Fiesta i Volkswagen Polo nikad nisu imali. Deset godina nakon premijere prve generacije, donosimo prednosti i mane Peugeota 208 kao polovnjaka.
Peugeot se tokom prošlosti dosta mučio sa malim automobilima. Naime, svaki njihov pokušaj je neizbežno upoređivan sa kultnom 205-icom, modelom koji je dostigao visoku reputaciju sa kojom su naslednici mogli teško da se uporede. Međutim, sa 208-icom koja je predstavljena 2012. godine, Peugeot je povratio staru slavu.
Privlačni detalji, lepe linije i prepoznatljiv izgled podarili su mu popularnost u meri kakvu Ford Fiesta i Volkswagen Polo nikada nisu imali. Ista priča bila je i u kabini zahvaljujući preglednoj kontrolnoj tabli sa vrhunskim materijalima. Ali 208 nije bio samo lep.
Postojala je i široka ponuda motora u rasponu od 1,0 do 1,6 litara kod benzinaca, i od 1,4 do 1,6 kod dizelaša, a svi su bili efikasni. Peugeot 208 je 2015. godine dobio blagi redizajn koji ga je malo stilski osvežio i dodao nekoliko promena u specifikacijama, dok je druga generacija predstavljena 2019. godine.
Moderni benzinci VTi PureTech sa tri cilindra su veoma pouzdani, a postoji i opcija sa četiri cilindra, ali pogled na domaće oglase polovnih automobila pokazuje da su na našim prostorima favoriti, očekivano dizelaši.
Veći, 1,6-litarski HDi (92 i 115 KS) donosi više dinamike i vozačkog zadovoljstva od manjeg 1,4-litarskog agregata (69 KS), ali upravo je taj 1,4-litarski motor prvi izbor mnogih kupaca, i to sa razlogom.
On je dokazano pouzdan, izdržljiv i vrlo štedljiv motor, kojem možda nedostaje malo ubrzanja na otvorenom putu, ali je zato idealan za urbane sredine, jer nije skup za održavanje i troši „kao upaljač“. Za ljubitelje sportske vožnje, tu su i tri varijante GTi verzije, a sve od njih koriste 1,6-litarski benzinac sa turbo punjačem koji razvija 205 KS.
Nivoi opreme su bili po meri svakog kupca, a osnovni paket je uključivao grejane retrovizore, tempomat, klima uređaj, Bluetooth i centralno zaključavanje. Što se viših paketa opreme tiče, spisak je obuhvatao aluminijumske felne, LED dnevna svetla, sedmoinčni ekran sa integracijom pametnog telefona, zadnje parking senzore, automatska svetla i brisače, dvozonska klimu, sklopive retrovizore i neke ukrasne detalje u kabini.
Ipak, gradski šarmer ima i svojih mana. Za početak, svi motori su prilično bučni i prenose dosta vibracija u kabinu. Moderan enterijer dolazi sa cenom slabije vidljivosti pozadi, a i plastika bi mogla da bude boljeg kvaliteta. Tu je i mali upravljač, karakteristika svih modela Peugeota poslednjih deset godina. On je možda privlačan na prvi pogled, ali ometa pogled ka instrumentima, iako se to nužno ne mora gledati kao mana.
Ako se to zanemari, putnici na prednjim sedištima će biti prilično zadovoljni. Kontrolna tabla izgleda i deluje pametno, a osim plastike, sve se čini kao vrhunski posao. Sama prednja sedišta su vrlo udobna i nude dosta prostora i podrške. Iako prostranost malog gradskog automobila uopšte ne bi trebala da se ocenjuje, treba napomenuti da je prostor na zadnjim sedištima i u prtljažniku tek prosečan za ovu klasu.
Što se pouzdanosti tiče, nisu zabeleženi neki veći, niti pažnje vredni fabrički opozivi što se poklapa sa servisnim pokazateljima o dramatično većem stepenu pouzdanosti u odnosu na 206 i 207. Na pojedinim primercima, pogotovo kod dizelskih verzija, mogu se naći bezopasni tragovi blagog curenja ulja. Prilikom kupovine, s ozbirom da se radi o modelu koji se najviše vozio po gradu, treba proveriti stanje kvačila, piše Auto Klub.
Kada se priča o cenama, za polovni Peugeot 208 prve generacije potrebno je izdvojiti od oko 5.000 evra, dok bolje opremljeni modeli sa manjom kilometražom koštaju oko 6.500 evra. Na domaćim oglasima polovnjaka moguće je pronaći i performantnu GTi verziju, koja ima cenu nešto manju od 10.000 evra.
Bonus video: Zamislite, i žene psuju – Nema blagih komentara na Peugeot 308
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare