Evropa je rekla da ne želi nove automobila na fosilna goriva od 2035. godine, ali ako mislite da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem nestati, daleko ste od istine. Postoje i drugi delovi sveta, kao i nova goriva, koja bi mogla da promene celu paradigmu.
Ukratko, to je ono što je Jean-Dominique Senard predsednik upravnog odbora Renault Grupe, izjavio za francuski list La Tribune.
U odluci EU postoji jedan izuzetak, a to su motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetička goriva. Oni su, takođe, uvedeni kao legitimna opcija. Do ovog izuzetka je došlo na insistiranje Nemačke i Senard je srećan zbog toga.
„Nemojte me pogrešno razumeti, Renault je spreman da kaže zbogom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Renault će biti električan 2030. godine, ali takođe moramo da nastavimo sa razvojem i proizvodnjom automobila sa motoromima sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer, svidelo se to nama ili ne, motor na gorivo će ostati sa nama još najmanje sedamdeset godina“, izjavio je Senard.
Predsednik upravnog odbora Renault Grupe objašnjava da se zbog toga značajna sredstva ulažu u razvoj alternativnih goriva.
„Dobro znamo da se na tom području napreduje. Međutim, postavlja se pitanje po kojoj ceni? Bilo bi lepo da cenu alternativnih goriva spustimo na 1 evro ili 1,50 evra po litru. Nezavisni stručnjaci kažu da je to moguće, i da proces ide brže nego što mislite: možda ćemo biti tamo za četiri, pet, šest godina“, dodao je on.
Senard ističe da je brzi prelazak na isključivo električne automobile nepoželjan.
„Ako imamo i najmanju sumnju da li imamo dovoljno energije za električne automobile, oko sirovina ili geopolitičkih kriza, ne možemo da priuštimo klađenje na jednog konja. Izazovi koji vode do prelaska na potpuno električnu vožnju su mnogobrojni i obimni“, tvrdi Senard.
Kako piše Revija HAK, Senard je posebno zabrinut što mnoge potrebne sirovine za električne automobile dolaze iz Kine.
„Ovi dragoceni metali i minerali ključni su za razvoj električnih automobila i mislim da nismo predvideli temeljne geopolitičke krize. Zapravo, mislim da će ratovi budućnosti biti ratovi za resurse“, zaključuje prvi čovek upravnog odbora Renault Grupe.
Bonus video: Vozili smo Renault Clio u hibridnom izdanju