Volkswagen Grupa sve više pažnje posvećuje razvoju električnih automobila, pa će češki proizvođač dobiti zadatak razvoja benzinaca za 7 brendova i oko 50 modela.
Škoda tvrdi da će razviti snažnije i efikasnije motore sa nižom emisijom štetnih gasova za Volkswagen Grupu, uključujući brendove VW, Audi i Cupra.
Kompanija iz Mlade Boleslave uglavnom je unutar VW Grupe zadužena za razvoj starijih tehnologija ili onih koja su fokusirana na tržišta u razvoju. Primera radi, Škoda je zadužena za razvoj doboš kočnica, kao i MQB A0 platforme za male automobile, koja je namenjena za Indiju i jugoistočnu Aziju.
Škoda je do sada bila zadužena za razvoj atmosferskih MPI motora oznake EA 211, ali će od sada preuzeti razvoj i proizvodnju turbo-punjenih TSI verzija.
TSI motori oznake EA 211 su dostupni u verzijama sa tri i četiri cilindra, zapremine od 1 do 1,6 litara. Koriste se u blagim hibridima, plug-in hibridima, ali i neelektrifikovanim modelima, i čine ogroman deo ponude modela Volkswagen Grupe među automobilima sa konvencionalnim pogonom.
Škoda tvrdi da će nastaviti sa unapređenjem benzinskih agregata kako bi ispunili potrebe i pravila velikog broja tržišta širom sveta.
„Cilj je razvoj još snažnijeg i efikasnijeg motora, sa smanjenom emisijom štetnih gasova, i sa naglaskom na maksimalnu pouzdanost“, navodi se u saopštenju češke kompanije.
Škoda je počela proizvodnju jednolitarskog MPI agregata EA 211 serije još 2012. godine u Mladoj Boleslavi. Nedugo nakon toga, češki brend je u potpunosti preuzeo razvoj MPI agregata za celu Volkswagen Grupu. Pored toga, Škoda je razvila i 1.2 HTP trocilindraš serije EA 111, koji je bio prethodnik EA 211, a koji je ugrađen u više od 3,5 miliona vozila Volkswagen Grupe tokom 15 godina proizvodnje.
Bonus video: Vozili smo Audi Q5 Sportback