Jedna od najgorih stvari koja može da se desi u vožnji jeste da se automobil pokvari na putu, ali postoje načini da ovu situaciju sprečite. Ovo su najčešće kvarovi kod benzinaca i dizelaša koji se dešavaju u vožnji.
Šta možete da očekujete kao vlasnici novijih benzinskih i dizel vozila? Uglavnom, bezbrižno putovanje do odredišta. Ipak, ponekad to nije slučaj, jer može doći do kvara na putu.
Kod „dizelaša“ koje pokreću motori sa Euro 5 i 6 normom izduvnih gasova, često će se javiti problemi sa EGR ventilom za recirkulaciju izduvnih gasova, kao i sa AdBlue rezervoarom, odnosno rastvorom uree. Oba ova problema utiču na gubitak snage i radi se o komponentama koje obrađuju izduvne gasove.
Još jedan potencijalni problem kod dizela su dizne, a sa novim generacijama nema pravila, nekada prestanu sa radom na 60.000 km, a kod istog modela vozila u drugom slučaju naprave 300.000 km bez problema. Veliki problem kod ove grupe delova je što često nisu lagerski dostupni i cenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već spomenuti delovi koji učestvuju u obradi izduvnih gasova.
Što se benzinaca tiče, često će nas na putu ostaviti visokonaponski sistem u vidu bobine – tada ostajemo bez potrebne varnice na svećicama, a gubitkom rada cilindra više nema vožnje na siguran način. Vozila koje pokreće benzin, a posebno ako su u kombinaciji sa tečnim naftnim gasom, često mogu da imaju i kvar benzinske pumpe u rezervoaru goriva, kao i kod motora sa direktnim ubrizgavanjem koji koriste pumpe visokog pritiska za ubrizgavanje goriva.
Benzin ne deluje kao dizel sa efektom podmazivanja. Takođe, noviji trocilindarski benzinski motori često pate od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvek je prenos između bregaste osovine i kolenastog vratila teže dovesti u ravnotežu sa tri cilindra, pa neki materijali u tom prenosu ubrzano troše, a često dođe i do trenutka njihovog pucanja i potpunog otkazivanja.
U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često auto-dijagnostika može da zabeleži određenu kodnu grešku, koja još uvek neće uključiti lampicu neispravnosti motora, ali će u servisu biti vidljivo da računar već beleži da ti delovi slabije funkcionišu.
Kako prenosi Revija HAK, očitane greške sa dijagnostičkim uređajem će pomoći serviseru da na vreme obavesti vozača da bi uskoro moglo da dođe do otkazivanja nekog ključnog dela. Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i auto-dijagnostika sa dijagnostičkim uređajem kako bi se na vreme odradila analiza. Tačnije, da biste znali da je neki ključni deo u lošijem stanju i da biste imali vremena da ga popravite pre odlaska na put.
Bonus video: Vozili smo Citroen C4 X – Čik pogodite cenu i klasu kojoj pripada ovaj automobil
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare